Vi håller på och renoverar vårt TV-rum i källaren och letar därför efter en ny soffa som rymmer hela familjen och alla barnens kompisar. Det skall helst vara en djup soffa som man verkligen kan krypa upp i och den måste vara "byggbar" dvs man skall själv få välja hur den skall utformas. Är det någon som kan tipsa om vart vi kan hitta en sådan, helst till ett inte alltför högt pris....?
 
Varför inte bygga en själv?
Det har jag gjort. Jag har använt mig av två 90x200 resårmadrasset som vilar på en L-formad stomme som var busenkel att snickra ihop.
Därefter har jag sytt överdrag till madrasserna och klätt 8 stora golvkuddar 70x70 samt en massa mindre kuddar.
 
Harrieth: Har du bilder på din soffa?
 
Det finns en bild på min blogg. //Harrieth
 
Bygga själv låter som att det kan bli mycket jobb, snickrandet är väl en sak men att sy klädsel... Men hittar vi ingen som passar så kanske det är ett alternativ.

Ikeas Tylösand skall vi åka och titta på tänkte vi, men jag är inte helt förtjust i färgerna den finns i tyvärr. De passar inte riktigt med övriga inredningen.

Nån som har fler tips?
 
Titta på EMs soffa dialog!
Den är riktigt trevlig att titta på och hemskt skön att sitta i!
Den kan fås i både tyg och skinn, kan byggas precis som du vill ha den och har flera roliga delar man kan köpa till!
Den har även ett humant pris!
Lycka till!
 
Hej,

EM har även andra byggbara soffserier - Addera, Chicago och Connect.

Även MIO har Byggbara soffor - Coffee, Elton, Today och Variant.

Hoppas att ni hittar en soffa som ni gillar. Lycka till!
Mvh Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.