Vi har ett ganska nylagt tak och tyvärr sade takläggaren att det inte gick att montera någon typ av fågelband eller liknande, men jag är väldigt skeptisk till att det INTE går att göra något över huvud taget. Det måste gå att lösa.

Vi har enorma problem med att de bygger bo under takpannorna och skitar ner i rännorna, för att inte tala om allt jävla oväsen från att de står på rännan och att de flyger ner i buskarna och tjuter.

Jag har varit uppe och kollat och jag kan tänka mig något slags nät som jag skulle kunna fästa med skruv i den svarta plåten, men jag är orolig att vattenavrinningen kanske påverkas då.

vad har ni för förslag? Gärna något jag kan köpa på Bauhaus så att jag kan montera i helgen medan jag fortfarande har byggställning uppe.

(kommentarer om att fåglar är bra mot mygg eller likn undanbedes :) ) Närbild av takpannor och svart plåt med en möjlig förslag till fågelskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hur menar de att de föreslagna bandet inte gick att montera på bärläktet... funkade för mig iallafall
 
Missade att takläggare påstått att det inte gick att montera fågelband, men bra att du fick till det ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.