Hej på er.
Jag har ett Vanderbilt SPC-larm hemma och jag har också massa Sonoff-prylar som jag styr med deras EweLink-app. Har den även kopplad till googlehome och allt fungerar perfekt.

Men jag skulle vilja ha in status från mitt SPC-larm in i eWeLink så jag kan skapa lite rutiner som tex att vid larmning så stänger min stereo av sig (vägguttagsbrytare S26).

Jag kan ju plocka en potentialfri signal från SPC men hur får jag in det i eWeLink?

Jag är i dagsläget inte i behov eller har tid att börja med Homeassistent.
 
S självklart skrev:
Hej på er.
Jag har ett Vanderbilt SPC-larm hemma och jag har också massa Sonoff-prylar som jag styr med deras EweLink-app. Har den även kopplad till googlehome och allt fungerar perfekt.

Men jag skulle vilja ha in status från mitt SPC-larm in i eWeLink så jag kan skapa lite rutiner som tex att vid larmning så stänger min stereo av sig (vägguttagsbrytare S26).

Jag kan ju plocka en potentialfri signal från SPC men hur får jag in det i eWeLink?

Jag är i dagsläget inte i behov eller har tid att börja med Homeassistent.
lite sent svar men du kan skaffa en google assistent tex google nest koppla allt till google assistenten i ewelink skapa sen macron i google assistenetn som gör det du vill det är ända jag kan tänka mig funkar så börja läsa på hur du ingrerar allt genom google assisteneten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.