Tack!

Nån som har nån åsikt om jag skall behålla den, eller bättre att kapa röret och köra med ”vanlig” klämringskoppling?

Vänligen,
Björn
 
Krilleman i tråden som det länkas till rekommenderar att man tar bort securexkopplingen nämligen.
 
Jag är lite chalur på att kapa rören, tycker de är korta redan...vi får hoppas att Krilleman dyker upp själv!
 
Rören går rakt genom väggen, så inga problem att kapa på andra sidan väggen och föra im nya rör.

Men är dom sagt källarbadrummet och ska bara byta tvättstället, inte helrenovera.

Tänkte mest om det finns någon välkänd anledning att undvika securex.
 
Ok.
Securexkopplingar har lätt för att börja läcka, måste man stöka med dem är det bättre att ta bort dem helt.
Går det att dra åt sig rören en aning? Hur ser det ut på andra sidan? Går det att dra åt sig rören, kapa så lite som möjligt, sätta en ny koppling och låta dem fjädra tillbaka?
 
Tveksam till om det finns flex nog. Rören verkar inte gå helt rakt genom väggen.

Tack för hjälpen! Nu vet jag iallafall vad det är och vilka nackdelar det finns.
 
  • Rör som inte går helt rakt genom en vägg, synlig ojämnhet och sprickor vid fotlisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.