Hej
Har nyligen upptäckt avläsnings-funktionen hos Vattenfall på förbrukningen. Efter ca fem dagars daglig avläsning tycker jag den stämmer mycket bra.
Men då jag avläste gårdagens förbrukning så slutar dagen med en rejäl pik.
Vi har klurat här men ingen kommer på vad det kan ha varit som drog så där mycket i förhållande mot övrig förbrukning under dagen. Jag misstänker därför det kan vara något som "glappar" i deras avläsning. I övrigt stämmer det bra med förbrukningen tycker jag. Så frågan är om någon har liknande erfarenheter?
Mvh
Fredrik
 
  • Skärmklipp av energiförbrukningsdata från Vattenfall med tidspunkter och förbrukning i kWh.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligen varmvattenberedaren.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Varmvattenberedare som värmer up skydd mot legionella kanske ? Hönshus ?

Finns många troliga anledningar, är ytterst skeptiskt till att elbolaget skullegör en fuling.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Varmvattenberedare som värmer up skydd mot legionella kanske ? Hönshus ?

Finns många troliga anledningar, är ytterst skeptiskt till att elbolaget skullegör en fuling.
Hej, nej det är nog inte troligt.
Men igår vid tidpunkten så satt vi och streamad idol från 19-rycket till läggdags.
Så inget duschande mm. Men det är ju klart ibland måste nog vvb:n elda på vattnet i termosen lite då det svalnar. Så förmodligen har ni helt rätt.
Mvh
Fredrik
 
B
Jag tror inte de försöker blåsa dig på 1kWh... jag vill minnas att man kan begära att kontrollera mätarens noggrannhet, men är den inom toleransen så får man själv stå för denna kostnad (x antal tusen kr).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.