Det är en djungel av fönstertillverkare där ute. Försöker hitta ett klassiskt träfönster till vårt 20-talshus men hamnar gång på gång på tillverkare som erbjuder spröjs i plast!

Det finns ju massor av er där ute som kanske gjort samma sökning men hittat rätt? Hoppas någon kan tipsa mig rätt.

Söker:
- Enluftsfönster i klassisk stil
- 6x13
- Tvåglas
- Trä
- Spröjs med tre indelningar, genomgående eller iaf både ut- och insida.

Hoppas på hjälp!
Vit trespröjsad fönsterdörr med handtag till vänster och vita karmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi har RM fönster, mycket fina.
 
F Erica Wyse skrev:
Vi har RM fönster, mycket fina.
Tack för tips! Vad jag kan se så är det inte spröjs på insidan utan enbart utsidan eller hur har ni det på era?
 
En till på rm snickeri! Vi har kopplade tvåglas med riktigt spröjs i ytterrutan och energiglas i inre! Mycket fina, välbyggda och passar vårt gamla hus!
 
Fönster med äkta spröjs finns främst att få från snickerier.
Köpte 12st från Lindbloms snickeri i Hälsingland.
Fick välja precis själv hur jag ville ha de.
Du kan får vilka mått och profiler du vill, spröjs på både in och utsida och med olika energiglas.
 
  • Gilla
Lengan
  • Laddar…
L Lengan skrev:
Tack för tips! Vad jag kan se så är det inte spröjs på insidan utan enbart utsidan eller hur har ni det på era?
Vi har också rm. Genomgående spröjs på ytterrutorna (Dvs inte påklistrat fusk), men med helt energiglas inåt.

Här ser man in- och utsidor i samma bild

Nya vita fönster med genomgående spröjs, paketerade på en träterrass, redo för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F fiskbuggaren skrev:
Vi har också rm. Genomgående spröjs på ytterrutorna (Dvs inte påklistrat fusk), men med helt energiglas inåt.

Här ser man in- och utsidor i samma bild

[bild]
Svagt gröntonat glas. Kunde man inte få de med neutralfärgat energiglas? Det finns!
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Svagt gröntonat glas. Kunde man inte få de med neutralfärgat energiglas? Det finns!
ingen aning
 
Tack för tips!

Jättefina! Helst vill jag ha spröjs genomgående för att efterlikna 20-talskompisarna runt om.
 
Vi är jättenöjda med Ekstrands:
SVERIGE104 TRÄ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.