Hej.

Har rivit ut golvet i gillestugan (70 tals mexitegel hus)

Satt reglar i plattan som jag har tagit bort,vart rätt fuktiga och mörkna då jag rev.

Har nu vid 2 tillfällen när det regnat bra ute sist ca 30mm regn fått vatten i rännorna där reglarna satt förut.
Hur blir jag av med problemet??

Några tips?
 
  • Betongtrapp under konstruktion med synliga trästöttor och elledningar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grunden för ett byggprojekt visas med öppna bjälklag, verktyg och en röd skopa i en oavslutad konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det första steget är att se över dränering och dagvattensystem.
 
B bossespecial skrev:
Det första steget är att se över dränering och dagvattensystem.
Hej,
Hade skit i brunnen , som gjorde att vattnet inte rinner undan utan letar sig in .
Skönt att det bara behövdes en spolning av bru men den vart problem löst ,billigt och bra.
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
När du bygger vidare så tänk på att först se till att du inte kan få in vatten så igen. Du vill inte riskera att nästa gång det är stopp i brunnen att du direkt får in vatten i din konstruktion som troligtvis kommer vara känslig för fukt. Något bör du göra för att sätta igen dina håligheter
 
M myrstack skrev:
När du bygger vidare så tänk på att först se till att du inte kan få in vatten så igen. Du vill inte riskera att nästa gång det är stopp i brunnen att du direkt får in vatten i din konstruktion som troligtvis kommer vara känslig för fukt. Något bör du göra för att sätta igen dina håligheter
Golvet kommer stå på plastfötter,så ingen risk att något blir fuktigt.
Kommer göra inspektions lucka under trappen då kommer jag ha bra koll ifall det tränger in något mer vatten .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.