Hemmakatten skrev:
Ha de´ ;D  (som man säger på norsk)
:surprised: Ingen guleböj? :surprised: ;D
 
Ingen som har tips på mat som man kan äta kall? Det enda vi har är en kaffebryggare så förutom kaffet så är det kall mat som gäller.

Nu har vi käkat pastsallad på längden och tvären känns det som, så lite nya förslag mottages tacksamt!

Det jag själv kommit på som man kan käka kallt är pannkakor och paj och det tänkte jag prova i helgen. Det är bara till min sambo och mig och kanske någon till så det behöver inte passa till storkok!
 
sollentuna skrev:
Ingen som har tips på mat som man kan äta kall? Det enda vi har är en kaffebryggare så förutom kaffet så är det kall mat som gäller.

Nu har vi käkat pastsallad på längden och tvären känns det som, så lite nya förslag mottages tacksamt!

Det jag själv kommit på som man kan käka kallt är pannkakor och paj och det tänkte jag prova i helgen. Det är bara till min sambo och mig och kanske någon till så det behöver inte passa till storkok!
Rostbiff, skinka, marinerade grönsaker, potatissallader, italienska delikatesser, ostar, matiga mackor, gravad och kallrökt lax, pizzaslicar, gazpacho.

Puh!
Nu får någon annan ta över :D
 
ljummen tunnbrödrulle från närmsta korvmoj

Ett alternativ är ju att införskaffa en billig micro samt eventuellt en kokplatta. Kostar inte många spänn jämfört med ett husbygge och gör livet lite roligare
 
Börjar jag duka fram italienska delikatesser blir nog sambon tokig. Jag tror han redan nu tycker att jag fokuserar för mycket på ätandet och för lite på byggandet :-D.
 
Har lekt med tanken att skaffa en mikro. Eller snarare att köpa gamla hederliga snuskburkar för grundkillen har släpat dit sitt värmeskåp (jag trodde inte att de fanns längre) så på så sätt skulle man kunna få varm mat.

Än så länge har vi en liten stuga att vara i och jag tänker mig att det får bli mer ordnat när huset är stomrest vilket förhoppningsvis kommer att ha skett om en dryg månad.
 
Problemet med mig (det är ett problem om du frågar sambon) är att jag tycker jätteilla om snabbmat. Det går i nödfall, men ju skulle inte kunna leva på korv och burgare hela helgerna utan måste äta god mat!

Så det blir nog matiga mackor och sånt som Nix föreslår! Så fort kåken är stomrest tar vi nog ut vår mikro till bygget.
 
[quote author=sollentuna link=board=Ovrigt;num=1083701780;start=20#28 date=05/28/04 kl 10:43:51]Problemet med mig (det är ett problem om du frågar sambon) är att jag tycker jätteilla om snabbmat. Det går i nödfall, men ju skulle inte kunna leva på korv och burgare hela helgerna utan måste äta god mat!

Känner igen "problemet" ;D

Sen kommer det krav på rena kaffemuggar, bestick och tallrikar.

 
mina kompisar brukar efterfråga sofiero, carlsberg, tuborg och sånt.

duger med grillkorv tycker dom bara det finns mycket att skölja ner med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.