Hej
Nu tänkte jag att ska försöka ta tag i detta problemet. Har en Fujitsu värmepump som installerades 2008.
För några år sedan hände något som jag tror var en mus som lyckats hitta in i innerdelen. Det skrapade och lät precis som när en gnagare röjer runt. Detta slutade efter ett tag.
Sedan dess har inte pumpen funkat som den ska.

Körde lite tester igår och det konstiga är att det funkar att köra innerdelen på Cool, Dry och Fan. Men så fort jag trycker på Heat stannar den. Den lyser rött hela tiden. Även att innerdelen blåser så är pumpen ute helt tyst.

Jag har försökt få bort kåpan men lyckas inte. Finns inga knäppen eller skruvar förutom 4 stycken men de gjorde varken till eller från.

Finns det nån därute som kan tänkas ana eller veta vad detta kan bero på. Känns så retfullt då mina svärföräldrar har samma modell och installationsår och den funkar hur bra som helst.

Mvh Christoffer

Väggmonterad Fujitsu inverter luftkonditionering med synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett med teknisk specifikation för klimatanläggning inklusive modellnummer och effektdata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När du skriver funkar på cool, betyder det att den då kyler också?
 
Nej den kyler inte alls. Tycker det är konstigt att innerdelen kan blåsa utan att ytterdelen kör.
 
A
C coffie78 skrev:
Nej den kyler inte alls. Tycker det är konstigt att innerdelen kan blåsa utan att ytterdelen kör.
det troliga är att musen tuggat av en kabel till en givare motsv
lossa skruvarna och snäppena uppe intill väggen så får du bort kåpan
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Förutom att den lyser rött, är det ingen felkod i displayen?
Är det ens möjligt att en mus har kommit in i innedelen? är hålet i väggen öppet?
 
P Plutus skrev:
Förutom att den lyser rött, är det ingen felkod i displayen?
Är det ens möjligt att en mus har kommit in i innedelen? är hålet i väggen öppet?
Ingen felkod. Möss kommer väl in där dom vill :)Inget öppet hål men kablar och rör är dragna under panelen genom ytterväggen. Men jag har tvivlat men ändock hörde vi den.

Problemet är att jag inte för av kåpj...eln. På höger sida får jag ner fingrarna och kan snäppa loss den. Men på vänster sida finns ingen öppning. Har försökt en timme nu utan resultat. Nånstans får jag ju backa för att inte ta sönder innerdelen helt eller riva ner den från väggen
 
Förutom skruvar så brukar innerdelen ha snäppfästen som klickar i när man trycker dit den, inte helt enkelt att hitta dom och få dom att släppa utan milt våld
 
A
Jag har för mig att denna modellen hade dåliga kompressorer som jag bytt på garanti
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.