Behövs lite mer info än så.

Vad för golv?

Vad för dörrar?

Vem sätter lister/foder?

Vem river befintligt?
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Davidbagare
60-70.000kr kanske(y)
 
  • Gilla
Desiree Larsson
  • Laddar…
K
Om du inte har möjlighet att ta reda på det själv, då har man ju stor anledning att tro att du ännu mindre kan göra det själv. För att då få reda på vad hantverkarna kostar får du således be om en offert. Och du behöver bestämma det som nämnt ovan, enorm skillnad i pris beroende på vad för typ av golv.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K kniv skrev:
Om du inte har möjlighet att ta reda på det själv, då har man ju stor anledning att tro att du ännu mindre kan göra det själv. För att då få reda på vad hantverkarna kostar får du således be om en offert. Och du behöver bestämma det som nämnt ovan, enorm skillnad i pris beroende på vad för typ av golv.
Nu frågar jag åt en släktings räkning...
Jag har lagt golv innan, däremot är jag osäker på att byta dörrar....
K kniv skrev:
Om du inte har möjlighet att ta reda på det själv, då har man ju stor anledning att tro att du ännu mindre kan göra det själv. För att då få reda på vad hantverkarna kostar får du således be om en offert. Och du behöver bestämma det som nämnt ovan, enorm skillnad i pris beroende på vad för typ av golv.
K kniv skrev:
Om du inte har möjlighet att ta reda på det själv, då har man ju stor anledning att tro att du ännu mindre kan göra det själv. För att då få reda på vad hantverkarna kostar får du således be om en offert. Och du behöver bestämma det som nämnt ovan, enorm skillnad i pris beroende på vad för typ av golv.
Golv: köper jag +foam,från Hornbach
lägger på befintliga golv utom i köket.
 
Desiree Larsson Desiree Larsson skrev:
Nu frågar jag åt en släktings räkning...
Jag har lagt golv innan, däremot är jag osäker på att byta dörrar....




Golv: köper jag +foam,från Hornbach
lägger på befintliga golv utom i köket.
Då vet du vad golvläggningen kostar, då är det bara att ta in offerter på dörrbytena?
 
K
Desiree Larsson Desiree Larsson skrev:
Nu frågar jag åt en släktings räkning...
Jag har lagt golv innan, däremot är jag osäker på att byta dörrar....




Golv: köper jag +foam,från Hornbach
lägger på befintliga golv utom i köket.
Åk till hornbach och kolla vad 90kvm kostar då. Så har du svar på din fråga direkt. Eller varför inte gå in på deras hemsida eller ringa till dom och fråga. Möjligheterna är flertalet och alla kommer ge dig bättre och mer träffsäkert svar än en lullig tråd här.
 
Innedörrar på typ Hornbach är billigt om man nöjer sig med standard-dörr utan krusiduller, från 399 kronor.
 
BirgitS
Desiree Larsson Desiree Larsson skrev:
Jag har lagt golv innan, däremot är jag osäker på att byta dörrar....
När det gäller dörrar beror det väldigt mycket på om dörrarna som sitter där nu är tillverkade innan standardiseringen infördes under början av 60-talet, under perioden med den första standarden (kallas gammal standard) som varade fram till början av 70-talet eller om de är senare än så. Är dörrarna äldre än standardiseringen så får man måttbeställa dem hos en snickare eller byta även karmarna och fixa till så att öppningen stämmer med nya standarden.
 
Fairlane
Davidbagare Davidbagare skrev:
60-70.000kr kanske(y)
Låter lågt tycker jag, men det beror ju helt på vad som ska göras. 100 kvm parkett à 350 kr är ju halva summan redan där.
 
Davidbagare
Fairlane Fairlane skrev:
Låter lågt tycker jag, men det beror ju helt på vad som ska göras. 100 kvm parkett à 350 kr är ju halva summan redan där.
Jag räknade på 100kvm parkett á 400kr. 8000kr för dörrarna. 5000kr för lister å diverse (kanske lågt räknat iof).
3 arbetsdagar för en snickare á 600kr/h.
Men det var ju lite också bara för att kasta ut en väldigt grovt räknad siffra utifrån den lilla infon som fanns att tillgå. Allt möjligt kan få den att diffa både uppåt å neråt. Mest uppåt förmodligen.
Förutsätter att inget (förutom lister behöver rivas). Sen tillkommer ju såklart trösklar och annat. Och rotavdrag.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.