Milkshaken
Jag betalar vid mindre plåtar för antalet bockningar, inte ytan... Vid större bitar så är det ytan, och inte bockningarna...
Har aldrig blivit uppseendeväckande dyrt utan tycker det är väldigt prisvärt med plåt faktiskt...
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
hallå! pris för lackad formatplåt =2000x1230mm ligger på ca 140kr kvm inkmoms en plåt= 2.5kvm . Ett bleck beroende på vad för maskiner firmorna använder tar mellan 5-15 minuter styck inklusive gavlar, dock ej upmätta eller monterade. Tim pris ligger nog från 300krh-500krh exmoms. man får nog betala mer om det är brottom med plåten och plåtisen får hoppa imellan, biligare desto fler bleck som serlika dana ut. En plåtis har lite större maskin park en tex en snickare + oftast en större lokal, så var inte förvånade att det kosta att anlita plåtisar.
 
Betala och håll käft! 720 spänn är för fan ingenting! Prova driva ett eget företag där privatpersoner kommer in och ska ha allt tammefan gratis och utan leveranstid!
 
  • Gilla
Jag81
  • Laddar…
Mikael_L
Ooops, dåligt morgonhumör ... ;)
 
De var fan så billigt!!
 
Hur fan kan ni gnälla, när kärringen er går till frisören varannan vecka o kosmetika för flera tusen. Hur länge varar det jämfört med ett fönsterbleck???!!!!
 
5 år senare så kan det nog kvitta!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag81 skrev:
De var fan så billigt!!
Det är nästan sex år sen...
 
R
Men fortfarande lika småaktigt att ifrågasätta att den lokale hantverkaren tog några ynka spänn mer än det var tänkt och därmed kan få verksamheten att överleva.
 
jag fick 6 fönsterbleck tillverkade och monterade
och en liten plåt på skorstenen ca 0,5 m2
även vingarna på en taklucka förlängda 200 mm
tackluckan monterade jag ner och även tillbaka
plåtis fakturerade mig 12,5 tim för jobbet !!!!!!!!!
 
P
R bossebyggarn skrev:
Men fortfarande lika småaktigt att ifrågasätta att den lokale hantverkaren tog några ynka spänn mer än det var tänkt och därmed kan få verksamheten att överleva.
Men om det är saltade fakturor som krävs (att ta mer betalt än man har sagt) för att få ihop det kanske man ska se över affärsidén. Eller byta bransch.
 
Tråden gör ju en del segdragna lyft ser man ju, så passar på jag med :p

Ringde igår lokala plåtslagaren för att fråga om pris på 8st bleck i varierande längd (70cm-190cm) , totalt ca 13meter allt som allt.
De svarade att de inte har ett exakt pris per enhet (förståeligt), utan man betalar för 1h arbetstid a 700kr samt materialet. Hutlösa (not) 10kr lpm för plåten på rulle skulle det kosta cirka. Så alltså 700kr för arbetstiden samt 10kr metern för plåt. Lät ju jäkligt bra. När jag kom in till verkstaden idag och la beställningen ville jag bara kolla priset igen, aa, 700kr/timme och 10kr lpm. De ville köra igång direkt och lösa betalningen via faktura senare. Näää, vi tar betalning nu. 5100kr räknade han fram det till :crysmile: VA?! Vart kommer dessa extra kostnader ifrån? ''Aa... nej jag vet inte om du förstår om jag försöker förklara'' -Försök, jag fattar nog. ''Aa de tillkommer ju kostnader för snitten som måste göras och så...:lying:'' Tack men nej tack.

Som tidigare nämnt i tråden, man ska alltid komma överens om pris INNAN de sätter igång! Så många som blivit missnöjda i onödan för att man inte tar sig den tiden innan.

Ska testa byggplatar.se nu, samma bleck enligt samma ritning vill de ha 1900kr för, så får man hämta på deras lager i knivsta. Uppdaterar för framtida plåtsökare om de var något att ha eller inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Jag testade plåtfabriken, där kan man designa sin plåt precis som man vill ha den. Bra priser men tyvärr kiostar frakten en del om man inte hämtar upp dom

https://www.xn--pltfabriken-y8a.se/
 
S StorBagaren skrev:
Tråden gör ju en del segdragna lyft ser man ju, så passar på jag med :p

Ringde igår lokala plåtslagaren för att fråga om pris på 8st bleck i varierande längd (70cm-190cm) , totalt ca 13meter allt som allt.
De svarade att de inte har ett exakt pris per enhet (förståeligt), utan man betalar för 1h arbetstid a 700kr samt materialet. Hutlösa (not) 10kr lpm för plåten på rulle skulle det kosta cirka. Så alltså 700kr för arbetstiden samt 10kr metern för plåt. Lät ju jäkligt bra. När jag kom in till verkstaden idag och la beställningen ville jag bara kolla priset igen, aa, 700kr/timme och 10kr lpm. De ville köra igång direkt och lösa betalningen via faktura senare. Näää, vi tar betalning nu. 5100kr räknade han fram det till :crysmile: VA?! Vart kommer dessa extra kostnader ifrån? ''Aa... nej jag vet inte om du förstår om jag försöker förklara'' -Försök, jag fattar nog. ''Aa de tillkommer ju kostnader för snitten som måste göras och så...:lying:'' Tack men nej tack.

Som tidigare nämnt i tråden, man ska alltid komma överens om pris INNAN de sätter igång! Så många som blivit missnöjda i onödan för att man inte tar sig den tiden innan.

Ska testa byggplatar.se nu, samma bleck enligt samma ritning vill de ha 1900kr för, så får man hämta på deras lager i knivsta. Uppdaterar för framtida plåtsökare om de var något att ha eller inte.
Lovade att uppdatera gällande byggplatar.se.
Blev nöjd :) En plåt blev fel, vilket jag såg direkt när jag hämtade dem. Skulle vara ett runt hörn, men de hade gjort ett kantigt. De gjorde ny på direkten. Fina plåtar allt som allt, till ett bra pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.