Ja, jag ser det som rimligt att vägområdet slås.
 
K Kurtivan skrev:
Nä, precis, de har missuppfattat sitt uppdrag från kommunen, men låt kommunen sköta det där.
De har inte missuppfattat sitt uppdrag De har inte använt/tittat/brytt sig om att titta på kommunens digitala slåtterkarta. Där det tydligt märks upp VAR de ska köra med grästrimmer..
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ja, jag ser det som rimligt att vägområdet slås.
Det är inget vägområde. Det är en villatomt.
 
  • Gilla
Segepe och 6 till
  • Laddar…
Elpatrone Elpatrone skrev:
De har inte missuppfattat sitt uppdrag De har inte använt/tittat/brytt sig om att titta på kommunens digitala slåtterkarta. Där det tydligt märks upp VAR de ska köra med grästrimmer..
ja, men det är ju det jag menar..., eller vad menar du, att dom gör det för att jävlas????
 
D Daniel 109 skrev:
Ja, jag ser det som rimligt att vägområdet slås.
Finns vanligen inget vägområde utöver vägen inom tätbebyggt område.
 
  • Gilla
noone70 och 2 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
ja, men det är ju det jag menar..., eller vad menar du, att dom gör det för att jävlas????
2a gången i år. Tja. Jag skällde rätt hårt på gubben IRL när jag fick fatt på honom här ute på gatan i våras. Han förstod inte problemet.
Kommunen sa till mig att de inte sköter sitt uppdrag. De har uppenbarligen inte heller klippt där de ska klippa. De skiter medvetet i att titta på den karta kommunen gett dom. Så det är tveksamt om de får uppdrag i kommunen nästa år…
 
  • Gilla
Segepe och 2 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Finns vanligen inget vägområde utöver vägen inom tätbebyggt område.
Vanligen har man inte 30m mark utanför muren heller.
 
  • Gilla
Uffi och 1 till
  • Laddar…
Kan ju som vanligt tillägga att en bild hade varit kul..

Å ena sidan fattar jag ju att det är trist...
Å andra sidan, har du planterat perenner lär de väl komma upp nästa år igen? Hur värderar man den "skadan"?
 
  • Gilla
TSkoogh och 6 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vanligen har man inte 30m mark utanför muren heller.
Förstår du inte mur sidledes längs med. Muren är där marken blivit utjämnad plant och höjd. Bakom den finns tujor och mitt hus.
Där det har förstört växterna behövs ingen markhöjning för att plana ut. =behövs ingen mur.
 
  • Gilla
  • Älska
Segepe och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kan ju som vanligt tillägga att en bild hade varit kul..

Å ena sidan fattar jag ju att det är trist...
Å andra sidan, har du planterat perenner lär de väl komma upp nästa år igen? Hur värderar man den "skadan"?
Alltså. Jag har bara frågat efter 500kr. Ingen stor summa. Och så en ursäkt.
 
Elpatrone Elpatrone skrev:
Alltså. Jag har bara frågat efter 500kr. Ingen stor summa. Och så en ursäkt.
Området vid en uppfart med dubbelgarage, trottoar och en lyktstolpe framför en grässlänt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En del av området.
Åt vänster fortsätter det. Sedan kommer kort uppfart/backe till parkeringen o dubbelgarage.
Framför är det en bred trottoar. Alltså vägen kommer inte direkt.
 
  • Gilla
Segepe och 5 till
  • Laddar…
O
Ulltand Ulltand skrev:
Om du missat frågeställningen så är den att kommunen trots tillrättavisning sågar på privat mark.
Fast det är väl snarare ett påstående? (som jag antar stämmer)..

En frågeställning hade tex varit om TS skrivit:
- Kan jag begära ersättning?
- Hur gör jag för att detta inte ska hända igen?

En bild eller karta hade också underlättat för att förstå situation.
Jag tolkar inlägget som att TS är frustrerad över vad som hänt men jag tycker det är oklart vad som ska diskuteras. Vill TS få medhåll om att kommunen eller entreprenören har gjort fel? Men det hindrar väl inte att samma sak sker igen?

Edit: Efter att jag skrivit inlägget såg jag att TS lagt in en bild och förtydligat om krav på ersättning. Nu förstår jag situationen bättre :)
 
  • Gilla
tio_Pepe och 4 till
  • Laddar…
O och en till skrev:
Fast det är väl snarare ett påstående? (som jag antar stämmer)..

En frågeställning hade tex varit om TS skrivit:
- Kan jag begära ersättning?
- Hur gör jag för att detta inte ska hända igen?

En bild eller karta hade också underlättat för att förstå situation.
Jag tolkar inlägget som att TS är frustrerad över vad som hänt men jag tycker det är oklart vad som ska diskuteras. Vill TS få medhåll om att kommunen eller entreprenören har gjort fel? Men det hindrar väl inte att samma sak sker igen?

Edit: Efter att jag skrivit inlägget såg jag att TS lagt in en bild och förtydligat om krav på ersättning. Nu förstår jag situationen bättre :)
Jag kunde inte skriva mer i min trådstart. Men en fråga är. Ska man verkligen vara tvungen att sätta upp rabattkanter, långa pinnar mm och skyltar för att förhindra att någon tar bort planterade blommor på sin egen tomt?
Bild finns i tråden.
 
  • Gilla
LURIGLANA och 2 till
  • Laddar…
Återigen, det där är inte din tomt. Det är en slänt som delvis tar över trottoaren. Jag ser det inte som orimligt att den klipps. Jag gissar att lyktstolpen är utanför din fastighet. Den borde ju vara inom vägområdet, och det fanns ju inte på din fastighet.
 
  • Gilla
  • Haha
TSkoogh och 13 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Återigen, det där är inte din tomt. Det är en slänt som delvis tar över trottoaren. Jag ser det inte som orimligt att den klipps. Jag gissar att lyktstolpen är utanför din fastighet. Den borde ju vara inom vägområdet, och det fanns ju inte på din fastighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.