Tänkte bygga en altan, den blir bara på ca 12kvm. Så nått virke som är roligare än tryckat tänkte vi. Har ju kommit en hel del att välja på.

Så vad har ni för erfarenheter?, och har ni några bilder?, pris?...

:)
 
Är det ingen som verkligen inte har nån åsikt om andra bräder än tryckat?
 
Var i din sits för ett par månader sen. Kollade upp vad som fanns och upptäckte att hela "rädda regnskogen" är tydligen som bortblåst här i Sverige. Genom att skriva FSC på faktabladet så går folk hem med rena samveten och supersnygga golv. Men inget av det tropiska virket som kommer hit idag är problemfritt ur skogsbruks- och miljösynpunkt. Tvärtom är flera av de träsorter utrotningshotade där de huggs men får likförbannat ett FSC certifikat.

Det blev tryckt för min del. Bättre att ta hand om sin egen skit och inte lämna det på andra sidan jordklotet. För visst kan man ha synpunkter på det svenska skogsbruket och tryckimpregneringen, och yada yada yada...

Fan varför tog du upp detta nu för, jag hade ju precis släppt allt det där huvudbryet ju..:D

Ursäkta om jag låter som en bitter gammal gubbe, haha! :)
 
Hmmn...jaga så tryckat kanske är att föredra?. Kan nån rekomendera nån olja med piggment, så det inte blir så mörkt med tiden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.