Så. Då blev mina blommor o växter destruerade igen. Det gäller ytterst på min tomt mot trottoaren. Bredvid min 70 m långa mur. Ett avlångt område på ca 30 m långt och 2-3 meter brett.

I våras tog jag dom på bar gärning efter att en idiot i det företaget gått loss med grästrimmer på mina planterade blommor.
Det var lavendel, salvia, ängsblommor och buxbom. Planterade för att det ska se fint ut vid min uppfart till huset.
Allt var renskrapat och nedklippt.
Jag har varit oerhörd tydlig med att tala om för dom att det är min tomt.

Det måste vara en idiot på deras företag som klipper ner fina planterade blommor o växter.
Som inte ser skillnad på gräs och blommor. När han går runt med sin grästrimmer.
Talade om det både till han som gjorde det.
Han påstår då rakt upp i mitt ansikte att den platsen stod utsatt på kommunens slåtterkarta som han hade i handen.
Vilket är fel.
De har inte på min tomt att göra.
Pratade också med hans chef.
Som påstod att det stod med på deras karta. Sedan sa han att de måste klippa så mycket för det var en lyktstolpe för.

Jag pratade med kommunen. Och de sa att min tomt längs trottoaren ej är markerad. De ska inte klippa på min tomt.

De förstörde min vår o sommar för jag blev påmind varje gång jag gick förbi.
Fick vänta på att det växte upp igen.

Nu i september så hade det kommit upp fint.
Jag klippte själv noga där det bara var gräs.
Nu såg det jättefint ut.

Så. Då var de igång igen och klippte längs vägen där jag bor. Jag hörde dom.
Men tänkte inte kan de vara så dumma att de klipper på min tomt igen.

Jo då. När jag gick ut o tittade var det barskrapat. Mer nerklippt än i våras. Alla planterade blommor borta.
Kontaktat kommunen igen.
Kommunen sa att det var ju inte klokt att de inte följer kommunens markering på kartan.
Den här gången vill jag få ersättning från företaget för förstörd egendom. Företaget svarar varken på mina sms eller mail.

Det som retar mig något otroligt mycket med är att på kommunens mark som börjar där min tomt tar slut. Där klipper de inte alls. Där breder växterna sig ut över trottoaren. Och där får jag själv klippa höga buskar så jag kan se när jag ska köra ut från min utfart.
 
Redigerat:
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Cecilia Möller och 43 till
  • Laddar…
Elpatrone Elpatrone skrev:
Så. Då blev mina blommor o växter destruerade igen. Det gäller ytterst på min tomt mot trottoaren. Bredvid min 70 m långa mur. Ett avlångt område på ca 30 m långt och 2-3 meter brett.

I våras tog jag dom på bar gärning efter att en idiot i det företaget gått loss med grästrimmer på mina planterade blommor.
Det var lavendel, salvia, ängsblommor och buxbom. Planterade för att det ska se fint ut vid min uppfart till huset.
Allt var renskrapat och nedklippt.
Jag har varit oerhörd tydlig med att tala om för dom att det är min tomt.

Det måste vara en idiot på deras företag som klipper ner fina planterade blommor o växter.
Som inte ser skillnad på gräs och blommor. När han går runt med sin grästrimmer.
Talade om det både till han som gjorde det.
Han påstår då rakt upp i mitt ansikte att den platsen stod utsatt på kommunens slåtterkarta som han hade i handen.
Vilket är fel.
De har inte på min tomt att göra.
Pratade också med hans chef.
Som påstod att det stod med på deras karta. Sedan sa han att de måste klippa så mycket för det var en lyktstolpe för.

Jag pratade med kommunen. Och de sa att min tomt längs trottoaren ej är markerad. De ska inte klippa på min tomt.

De förstörde min vår o sommar för jag blev påmind varje gång jag gick förbi.
Fick vänta på att det växte upp igen.

Nu i september så hade det kommit upp fint.
Jag klippte själv noga där det bara var gräs.
Nu såg det jättefint ut.

Så. Då var de igång igen och klippte längs vägen där jag bor. Jag hörde dom.
Men tänkte inte kan de vara så dumma att de klipper på min tomt igen.

Jo då. När jag gick ut o tittade var det barskrapat. Mer nerklippt än i våras. Alla planterade blommor borta.
Kontaktat kommunen igen.
Kommunen sa att det var ju inte klokt att de inte följer kommunens markering på kartan.
Den här gången vill jag få ersättning från företaget för förstörd egendom. Företaget svarar varken på mina sms eller mail.

Det som retar mig något otroligt mycket med är att på kommunens mark som börjar där min tomt tar slut. Där klipper de inte alls. Där breder växterna sig ut över trottoaren. Och där får jag själv klippa höga buskar så jag kan se när jag ska köra ut från min utfart.
Idioter. Vad tråkigt det låter.

Vi fick ett brev från Vattenfall att man skulle ta ner växtlighet under en ledning som går på vår tomt. Bra tänkte jag för det finns en del större träd som skulle kunna falla på ledningen. Det som hände var att man röjde undan allt under 1 meter mest fridlysta hasselbuskar. Träden är kvar och bara i år har två fallit på ledningen.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
Plätt Fia och 22 till
  • Laddar…
O
Elpatrone Elpatrone skrev:
Så. Då blev mina blommor o växter destruerade igen. Det gäller ytterst på min tomt mot trottoaren. Bredvid min 70 m långa mur. Ett avlångt område på ca 30 m långt och 2-3 meter brett.

I våras tog jag dom på bar gärning efter att en idiot i det företaget gått loss med grästrimmer på mina planterade blommor.
Det var lavendel, salvia, ängsblommor och buxbom. Planterade för att det ska se fint ut vid min uppfart till huset.
Allt var renskrapat och nedklippt.
Jag har varit oerhörd tydlig med att tala om för dom att det är min tomt.

Det måste vara en idiot på deras företag som klipper ner fina planterade blommor o växter.
Som inte ser skillnad på gräs och blommor. När han går runt med sin grästrimmer.
Talade om det både till han som gjorde det.
Han påstår då rakt upp i mitt ansikte att den platsen stod utsatt på kommunens slåtterkarta som han hade i handen.
Vilket är fel.
De har inte på min tomt att göra.
Pratade också med hans chef.
Som påstod att det stod med på deras karta. Sedan sa han att de måste klippa så mycket för det var en lyktstolpe för.

Jag pratade med kommunen. Och de sa att min tomt längs trottoaren ej är markerad. De ska inte klippa på min tomt.

De förstörde min vår o sommar för jag blev påmind varje gång jag gick förbi.
Fick vänta på att det växte upp igen.

Nu i september så hade det kommit upp fint.
Jag klippte själv noga där det bara var gräs.
Nu såg det jättefint ut.

Så. Då var de igång igen och klippte längs vägen där jag bor. Jag hörde dom.
Men tänkte inte kan de vara så dumma att de klipper på min tomt igen.

Jo då. När jag gick ut o tittade var det barskrapat. Mer nerklippt än i våras. Alla planterade blommor borta.
Kontaktat kommunen igen.
Kommunen sa att det var ju inte klokt att de inte följer kommunens markering på kartan.
Den här gången vill jag få ersättning från företaget för förstörd egendom. Företaget svarar varken på mina sms eller mail.

Det som retar mig något otroligt mycket med är att på kommunens mark som börjar där min tomt tar slut. Där klipper de inte alls. Där breder växterna sig ut över trottoaren. Och där får jag själv klippa höga buskar så jag kan se när jag ska köra ut från min utfart.
Skriver du för att lätta på frustationen eller finns det också någon frågeställning som ska diskuteras?
 
  • Gilla
TSkoogh och 11 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Idioter. Vad tråkigt det låter.

Vi fick ett brev från Vattenfall att man skulle ta ner växtlighet under en ledning som går på vår tomt. Bra tänkte jag för det finns en del större träd som skulle kunna falla på ledningen. Det som hände var att man röjde undan allt under 1 meter mest fridlysta hasselbuskar. Träden är kvar och bara i år har två fallit på ledningen.
Var menar du att hassel är fridlyst?
 
  • Gilla
UffePlåtis och 7 till
  • Laddar…
Har du planteringar utanför din mur som vetter mot trottoaren? Tänker som så att de flesta företag klipper nog hellre mindre än mer så det jag menar med det är att det av någon anledning uppfattas som att dina planteringar är kommunal mark. Kan du ändra något så det blir tydligare att ytan är tomt mark.
 
  • Gilla
Markgubben och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle nog hävda att det inte är tomt utanför en mur.
 
  • Haha
  • Gilla
mattiplutt och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Var menar du att hassel är fridlyst?[/QUOTE

Att den är fridlyst där vi bor.
Att den är fridlyst där vi bor.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
O och en till skrev:
Skriver du för att lätta på frustationen eller finns det också någon frågeställning som ska diskuteras?
Så du tycker det är ok?
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
O och en till skrev:
Skriver du för att lätta på frustationen eller finns det också någon frågeställning som ska diskuteras?
Om du missat frågeställningen så är den att kommunen trots tillrättavisning sågar på privat mark.
 
  • Gilla
Mr.Hammer och 5 till
  • Laddar…
Alltså. Anledningen till att muren inte går hela vägen längs gatan och fram till min uppfart är för att den inte ska skymma sikten när jag kör ut med bilen.
Jag har stor tomt.
Bakom den här planteringen är mitt dubbelgarage o min stora asfalterade parkering. QUOTE="topmount, post: 4931436, member: 12201"]Har du planteringar utanför din mur som vetter mot trottoaren? Tänker som så att de flesta företag klipper nog hellre mindre än mer så det jag menar med det är att det av någon anledning uppfattas som att dina planteringar är kommunal mark. Kan du ändra något så det blir tydligare att ytan är tomt mark.[/QUOTE]
T topmount skrev:
Har du planteringar utanför din mur som vetter mot trottoaren? Tänker som så att de flesta företag klipper nog hellre mindre än mer så det jag menar med det är att det av någon anledning uppfattas som att dina planteringar är kommunal mark. Kan du ändra något så det blir tydligare att ytan är tomt mark.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Det rör sig inte om en del av vägområdet?
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker att du ska låta kommunen ta det där, det är ju dom som har avtal med företaget. Dessutom är ju kommunen medveten om att det gjorts fel redan.
 
  • Gilla
SaabNiklas och 21 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag skulle nog hävda att det inte är tomt utanför en mur.
Det är min tomt. Bara det att muren slutar 30 meter innan min tomt slutar. Sidledes längs gatan.
Har en stor tomt. Varav en del är inhägnad trädgård och naturtomt. En del asfalterad stor parkering med dubbelgarage. Parkeringen är inte inhägnad. Framför parkeringen är min aktuella blomplantering.
 
  • Gilla
My Saxin och 1 till
  • Laddar…
Det är trädgården jag menar är din tomt. Att du har en stor fastighet är en annan sak.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
C cotillion skrev:
Det rör sig inte om en del av vägområdet?
Nej. Det är min egen asfalterade uppfart och min egen asfalterade parkering med dubbelgarage bakom. Bakom och bredvid min stora blomplantering.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.