Hej!

Jag renoverar ett gästhus med dålig isolering i tak (90 mm). Behöver lite hjälp

Hur går jag tillväga för att isolera innifrån? Tänker mig att isolera ytterliggare 90mm (ej mer pga takhöjd)
Kan jag isolera direkt på befintlig takpanel och hur fäster jag isoleringen, nya reglar?
Måste det finnas luftspalt mellan befintlig panel och ny isolering? Luftspalt mellan råspont och befintlig isolering finns. Efter isolering ska ny panel på. Jag har ny takpapp så isolering utifrån är inget alternativ.

tack!
 
  • Interiör av gästhus med snedtak i trä och synliga takbjälkar, innehållande golfutrustning och cykel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kasper000 skrev:
Hej!

Jag renoverar ett gästhus med dålig isolering i tak (90 mm). Behöver lite hjälp

Hur går jag tillväga för att isolera innifrån? Tänker mig att isolera ytterliggare 90mm (ej mer pga takhöjd)
Kan jag isolera direkt på befintlig takpanel och hur fäster jag isoleringen, nya reglar?
Måste det finnas luftspalt mellan befintlig panel och ny isolering? Luftspalt mellan råspont och befintlig isolering finns. Efter isolering ska ny panel på. Jag har ny takpapp så isolering utifrån är inget alternativ.

tack!
Hej Kasper
Har du fått något svar på din fråga.
Jag funderar också på möjligheten att isolera taket inifrån på en pulpettaksvilla från 1967
MVH Per-Olof
 
P Per-Olof34 skrev:
Hej Kasper
Har du fått något svar på din fråga.
Jag funderar också på möjligheten att isolera taket inifrån på en pulpettaksvilla från 1967
MVH Per-Olof
Hej
Har ni ett snitt på takkonstruktionen att skicka över så ska jag hjälpa er smidigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.