Hej!

Vi skall installera en värmepump i dagarna och har fått ett erbjudande på en Panasonic HZ25XKE 2022. Har sökt efter recensioner på google utan lycka, tänkte höra med forumet här om ni har några bra/dåliga erfarenheter med denna modellen?

Mvh Jesper
 
1 1982_Generation skrev:
Hej!

Vi skall installera en värmepump i dagarna och har fått ett erbjudande på en Panasonic HZ25XKE 2022. Har sökt efter recensioner på google utan lycka, tänkte höra med forumet här om ni har några bra/dåliga erfarenheter med denna modellen?

Mvh Jesper
Kan inte ge något omdöme men kolla så du får den 5åriga garantin då det förekommer alla möjliga längder på garantin hos olika återförsäljare
 
sysmali
1 1982_Generation skrev:
Hej!

Vi skall installera en värmepump i dagarna och har fått ett erbjudande på en Panasonic HZ25XKE 2022. Har sökt efter recensioner på google utan lycka, tänkte höra med forumet här om ni har några bra/dåliga erfarenheter med denna modellen?

Mvh Jesper
Blev det något köp av denna modell? Erfarenhet?
 
jag fick en HZ35XKE installerad nyligen, dvs samma fast något kraftigare. Mycket nöjd än så länge. levererar oerhört mycket luftflöde per ljudvolym jämfört med min gamla pump. Wifi-koppling och mobilappen funkar bra att styra med. Inte testat för uppvärmning ännu dock, det är ju en ny modell för året och ingen värme har behövts ännu.
 
Hej Sysmali,

Köpte och installerade den pumpen.

+Kan styras via app
+Bra AC
+Bra värme
+Går att justera luftflödet på ett smart sätt
+Fläktmodus om du skall cirkulera luft när du eldar

Har ingen tidigare erfarenhet med värmepump så svårt att jämföra, men änsålänge är jag väldigt nöjd.

Mvh
 
1 1982_Generation skrev:
Hej Sysmali,

Köpte och installerade den pumpen.

+Kan styras via app
+Bra AC
+Bra värme
+Går att justera luftflödet på ett smart sätt
+Fläktmodus om du skall cirkulera luft när du eldar

Har ingen tidigare erfarenhet med värmepump så svårt att jämföra, men änsålänge är jag väldigt nöjd.

Mvh
Hur fungerar fläktmodus/kaminläge? Måste du ställa in det manuellt eller går den från att värma till att bara blåsa automatiskt?
 
R Riverground skrev:
Hur fungerar fläktmodus/kaminläge? Måste du ställa in det manuellt eller går den från att värma till att bara blåsa automatiskt?
Hej,

Du måste manuellt slå på fläkt modus, den löser inte det själv. Men fläkten är ganska bra, så med en god placering i förhålande till din kamin, så kan du få bra cirkulation i huset. Jag har ett väldigt stort hus, 330kvm, med bra vp placering. Upplever att det hjälper att slå på fläktmodus, men det är ingen deal breaker, som jag kanske kände att det var, när jag letade VP :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.