Har tv-antenn som jag skulle vilja kapa. Hur ”pluggar man sladden? Går det bara att köpa dem?
 
  • Golv med träpaneler och en ofärdig vägg där tapeten delvis är borttagen i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skadad vägg med en ojämnt utskuren öppning där en vit elkabel och kopplingsdosan syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det lägenhet eller eget hus ?
 
Bono_R Bono_R skrev:
Är det lägenhet eller eget hus ?
Hus
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jag klippte min för 15 år sedan. Ta bort antennen också.

Det kanske är läge att dra Ethernet i huset? Det kan du använda rören till kanske? Fungerar bättre än WiFi, även om WiFi blivit bättre de senaste fem åren. Jag har två basstationer och behöver Ethernet mellan dem för att det skall bli riktigt bra, men det är kanske inte alla som har samma krav som jag...
 
  • Gilla
Karin Karlsson1
  • Laddar…
Cheesen
K Karin Karlsson1 skrev:
Har tv-antenn som jag skulle vilja kapa. Hur ”pluggar man sladden? Går det bara att köpa dem?
Det beror vad som finns i andra änden av kabeln. Är det en antenn, ett kabelmodem, en förstärkare, en kabelteveförening, ett fibermodem eller något annat.
 
K Karin Karlsson1 skrev:
Hus
Ja då borde det vara rätt riskfritt att klippa kabel, men använd då den befintliga kabeln som dragtråd för ex.vis ett par datakablar om ni ska ha ett kabelnät i huset och inte vill öppna väggar för att dra nytt.
/B
 
Bono_R Bono_R skrev:
Ja då borde det vara rätt riskfritt att klippa kabel, men använd då den befintliga kabeln som dragtråd för ex.vis ett par datakablar om ni ska ha ett kabelnät i huset och inte vill öppna väggar för att dra nytt.
/B
Eller så köper man en dragvajer som har lägre friktion och som betalar sig redan vid första användningen i form av uteblivna svordomar. Dammsugare och tråd fungerar också rätt bra, jag har använt det för att dra in dragvajer där inte ens den kommer igenom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.