Hej

Funderar mer och mer på LB hus. Som det ser ut nu är det LB, Eksjö eller Falu som är mest intressant.

Undrar nu ifall det finns någon eller några här som har byggt LB hus men ändrat ritningarna och satt in bastu? Enplans är mest intressant men även 1½ är aktuellt. Skulle bli jätteglad om jag kunde få ta del av dessa förändrade planlösningar i så fall.

/Tobias
 
Hej

Bygger LB-hus, har gjort ca 180-200 ändringar, det är inte gratis men allt går att ändra.
Dock bygger vi inte Ugglan serien, där är det nog lite svårare.
/S
 
SubZ: Har du ändrat nåt i planlösningen? Vilket hus bygger ni? Är inte bara intresserad av Ugglanserien. Ifall ni ändrat nåt i planlösningen, något du kan visa?:confused:
 
har ändrat planlösningar, takhöjder och satt in bastu + flera hundra andra ändringar i vårt LB-hus.

Det går om man vill :)
 
Hej

Vi har ändrat allt ifrån väggar till lister, byggt ett rum till, ändrat fönster, flyttat väggar, wc, klädvård, gjort inbyggda garderober etc.
Vi bygger Viggen.
Egentligen bara intressant att visa planlösning om ni bygger ett Viggen.
Allt går att ändra, men det kostar, LB-hus är kända för att ta grymt mycket betalt om man ändrar.
Väljer man bort ex kök, garderober eller badrumsinredning får man nästan inget.

Byggde ett Trivselhus 2003, där var ändringar nästa gratis tills bygglovet spikades.
/S
 
SubZ: Viggen är mitt favorithus hos LB. Men min fru är inte riktigt med på spåret. Därav skulle era Viggenförändringar vara intressanta för att se vad man kan göra med huset. Problemet jag ser med Viggen, är vart man kan tänkas få in en bastu.
 
Hej

Kan tyvärr inte skicka ritningen, men här kommer ett axplock:

Gjort om allrum till sovrum + inbyggda garderober mellan detta och sovrum 9,9 (4st).
På så sätt får vi 4 sovrum + vrum + loft.

Väggen mellan kök och hall är hel dvs ingen öppning, fick då mer kök (förvaring).
Spis i vinkel, ugn, micro, ST allt inbyggt.

Ändrat (bytt plats) hela klv till 10kvm + WC/D + klk, ville inte ha WC/D ifrån sovrum utan i klv.
Fick då normalt fönster i WC/D samt inbyggd dusch mot framsida.

Kopplat dubbelgarage, dragit bakåt ca 1,8m + ingång till klv ifrån framsida, och i garage.

Uterum mellan garage och vrum, dragit ut taket etc.

Ändrat alla fönster, till "normala" 10x13.

Som jag ser det kan ni sätta bastu i klk intill WC/D i klv, 2kvm borde räcka.

Trollat lite med 4 fönster på loftet.

Valt tegel etc.

Är det mer så bara fråga på.
/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.