Hej

Vi har planer att inreda ett rum till studio och med det tapetsera en vägg med whiteboard. Tavlor är inte bara dyra utan också grymt svårt att hantera i den storleken.

Vi har hittat Wallrite som tycks ha tapet eller färg som man lägger på. Men de är ganska dyra och skulle därför vilja höra först från någon som har erfarenhet av wallrite. Fungerar de bra? Hur mycket förarbete måste man göra för att det ska bli bra? Ska man satsa på färg eller tapet?

https://wallrite.se/whiteboardtapet/
 
Det verkar ju onekligen saknas en strid ström av spekulanter på stora whiteboards här i forumet. Jag gjorde iallafall så att jag köpte på mig nonwoven wallrite och renoverade upp två väggar. När jag ändå höll på, passade jag på att välja matt vitfärg och med inbyggd magnetism.

Det jag kan konstatera att det är sjukt fräckt! Lite av hightech-känsla att kunna vräka upp skisser och text helt fritt över hela ytan. Sen dessutom kunna sätta upp papper och annat med magneter.

Jag köpte vanligt våtrumslim istället för deras egna 5 ggr dyrare lim, lade på väggen ovanpå en nedslipad och utjämnad äldre tapet. Fixerade sedan upp rullen direkt mot väggen och skrapade ut luftfickor. Fungerar klockrent! Enda jag råkade ut för var att den gamla tapeten tydligen var lite dåligt limmad på ett område och släppte i sin tur från sitt skivunderlag. Men det stramade upp sig med att limmet torkade och märks inte.

Renoverad arbetsvägg med nonwoven wallrite, anteckningar och magneter, intill vertikalrandig tapet och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvet ska i förlängningen täckas med 50x50 mellangrå nylonplattor. Jag ska bara hitta några som är tillräckligt slitstarka för kontorsstolar att rulla på och inte kostar 500-ingen styck.
 
  • Gilla
Ngnannan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.