Har Ikea bänkbelysning utrusta i köket. Tyvärr har fjärrkontrollen (rund vit) försvunnit och jag hittar ingen ny. Nu står bänkbelysningen tänd hela tiden, känns ju väldigt onödigt, hur stänger man av den?

Finns det något tips var man kan köpa en ny fjärrkontroll?

Tacksam för hjälp
 
Du bör kunna köpa en trådfri transformator till den. Då får du både knapp och möjlighet till styrning via app.

Edit: Fast om det är den man kombinerar med deras vägguttag är det nog kört om du inte vill löda.
 
T tgr_se skrev:
Du bör kunna köpa en trådfri transformator till den. Då får du både knapp och möjlighet till styrning via app.

Edit: Fast om det är den man kombinerar med deras vägguttag är det nog kört om du inte vill löda.
Tack för snabbt svar.
Jag vet inte om det är deras vägguttag, allt sitter bakom köksskåpen.
Trådlös transformator? Finns på vanliga byggvaruhus?
 
IKEA Trådfri inte trådlös :)
Kolla på Ikeas hemsida. Har du något liknande transformator fast vit(?) så är det bara att byta. Är transformator inbyggd i ljusramperna får man ha elektronikkunskaper I got byta styrningen eller byta ut allt.
 
BirgitS
Jag tror nog att utrusta matas med 230 V eftersom den verkar se ut så här, även om uttagen är valfria:
iu
Så den går nog inte att koppla till en Trådfri driver/transformator.

Har du varit i kontakt med Ikeas kundtjänst för att kolla om fjärrkontrollen finns som reservdel?

En sökning visar att Utrusta belysning har funnits på Tradera så det och Blocket kan vara ställen att hålla koll på.

Går det att se var kabeln kommer in i belysningen?
 
  • Gilla
UlricaSe
  • Laddar…
Tack för snabbt svar.

Jag ringde kundtjänst & den fjärrkontrollen har utgått.
Man får byta transformatorn….

eller hitta en ny fjärrkontroll.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
UlricaSe UlricaSe skrev:
Tack för snabbt svar.

Jag ringde kundtjänst & den fjärrkontrollen har utgått.
Man får byta transformatorn….

eller hitta en ny fjärrkontroll.
Lite sent svar men om man provar ringa till Ikea i Älmhult o propsar lite på att flera tipsat om att ringa till just Älmhult och de fått hjälp. Senast för 2 veckor sedan såg jag någon som fick hjälp i ett forum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.