K Kakelfixaren skrev:
Där jag gjort det tidigare sitter enbart 1x50mm vilket inte gjort någon nämnvärd skillnad.

Tester detta utrymma med 2x50mm. Har även värmegolv på detta utrymme så tänker se om värmegolvet kommer behöva starta mer sällan efter detta. Märker jag liten effekt kan man nog alltid sätta upp ett lager.till.

Hör gärna av dig när/om du vågat testa.
Säger detsamma. Får se om jag tar vid detta.

Jag har golvvärme i hela kåken men skulle behöva mer isolering undertill för att få bättre effekt på golvvärmen....
 
Axbard_89 Axbard_89 skrev:
Säger detsamma. Får se om jag tar vid detta.

Jag har golvvärme i hela kåken men skulle behöva mer isolering undertill för att få bättre effekt på golvvärmen....
Har du separat energimätare till golvvärmen? Jag har det så ska se om jag märker någon skillnad.
 
K Kakelfixaren skrev:
Har du separat energimätare till golvvärmen? Jag har det så ska se om jag märker någon skillnad.
Nope, vattenburen från Jordvärmepumpen. Så jag ställer in temperaturen i slingorna där.
 
K Kakelfixaren skrev:
Ja, risken finns säkert. Har klätt en annan del av trossbotten med cellplast sedan några år och där är fukten bra just nu. Blir det problem ställer jag in en avfuktare. Känns inte som att fukten borde bli helt instängd - men ta inga tips från mig - jag är amatör :)
Cellplasten är väl tät
K Kakelfixaren skrev:
Kan dock bara hitta 180mm långa. Till 2x50mm borde väl 80-120mm vara lagom?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.