Någon som håller på med gamla maskiner eller liknande har nog större nytta än jag av de här. Kom och hämta.

Verktygslåda med gamla träborrar, handtag och mejslar för snickeriarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träverktygslåda med öppet lock innehållande rörmokarverktyg, bl.a. en rörskärare och flera gängtappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal sliten etikett på trä med texten 'TA KLÖPPAN' från Ture Åberg Agenturer, Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Kan betala frakt och en slant för besväret om du vill skicka? Tyvärr lite för långt till Stockholm
 
Är det whitwort är jag intresserad :)
 
Den större lådan från USA verkar vara Whitworth, vilket känns lite oväntat. Fast vad skulle WHIT annars betyda.

Jag slänger dem helst inte, men de väger sina kilon så jag undviker helst att skicka dem. Ingen av er som har någon bekant i huvudstaden som går att muta som bud/lagerplats? Vet jag att någon kommer och hämtar är det ingen brådska att bli av med dem. Så stora är de inte. Det viktiga är att de hittar hem.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Tyvärr ingen bekant i dom trakterna. Är egentligen bara rörgänglådan som jag har intresse av då jag slitit ut min kinakopia :cool:. Skulle du ändra dig angående att skicka så är det bara att hojta till.
 
Hm, tumgänga. Är det samma som rörgänga? I sådana fall är jag intresserad. Vi har en brygga av galvade rör på landet som skulle behöva förnyas lite.
 
Rörgängor är i tum men "tumgänga" är inte med automatik samma sak som rörgänga. Den nedre satsen kan dock vara rörgänga, jag har svårt att avgöra detta på raken.
 
Den nedre satsen är definitivt rörgänga. Den är nästan identisk med den jag använde då jag installerade värmesystemet här. Allt gjort med handgängade rör , lin och linolja. Denna satsen tar dock bara upp till 1", så det är inte så grovt det går att gänga. Jag har gängat en del 2" och då vill det till att man har bra grejer för det går tungt :crysmile:
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Hur var det? Var något intressant nog för att hämta? Jag har ingen brådska att få iväg dem, men jag vill åtminstone mentalt sätta ett namn på dem så att det är någon annans bråte. Då känns det som att jag städat i alla fall.
 
Jag övertar dem gärna om det går att lösa upphämtning. Vi kan se om vi kan lösa det via PM.
 
Låter hoppfullt. Kolla om du känner någon som har vägarna förbi, så tar vi det därifrån. Jag har mer saker än jag behöver och de är för fina för att bli skrot.
 
Var i staden fanns det, skulle vara intresserad av rörgängprylarna då jag kommer behöva gänga en hel del rör under renovering
 
nino nino skrev:
Var i staden fanns det, skulle vara intresserad av rörgängprylarna då jag kommer behöva gänga en hel del rör under renovering
Inte riktigt på linjen mellan slottet och Dalarna, men på rätt sida för dig. Vallentuna.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Inte riktigt på linjen mellan slottet och Dalarna, men på rätt sida för dig. Vallentuna.
Ok lite synd den här gången då jag har kompisar boende i stan :)
Vet tyvärr inte när jag ska ner nästa gång.
 
Jag skall till Stockholm och den sidan stan på torsdag. Svänger gärna förbi och plockar upp dem för att kunna dela dem vidare norrut. Tror nämligen inte det dröjer super länge innan jag ska uppåt Dalarna igen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.