Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Jag har typ 2 diabetes, och följer så kallade välregisserade filmer med så bra resultat att jag numera är helt medicinfri, om jag väljer den behandling som läkare måste föreskriva blir jag sämre och sämre, men det bör jag antagligen göra enligt trycket här på denna allsmäktiga sida? Bråkat ordentligt med min läkare, men tack och lov fullt stöd från diabetessköterskan. Gissar ni skulle gilla min läkare..,
 
  • Gilla
Stubai och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Jag har typ 2 diabetes, och följer så kallade välregisserade filmer med så bra resultat att jag numera är helt medicinfri, om jag väljer den behandling som läkare måste föreskriva blir jag sämre och sämre, men det bör jag antagligen göra enligt trycket här på denna allsmäktiga sida? Bråkat ordentligt med min läkare, men tack och lov fullt stöd från diabetessköterskan. Gissar ni skulle gilla min läkare..,
Nej då, om det fungerar för din kropp så är det ju bra för dig, men det går ju inte utifrån det vare sig säga att andra ska göra likadant eller dra några slutsatser om hur du ska göra om du råkar ut för något annat.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej då, om det fungerar för din kropp så är det ju bra för dig, men det går ju inte utifrån det vare sig säga att andra ska göra likadant eller dra några slutsatser om hur du ska göra om du råkar ut för något annat.
Självklart inte, därför det är så otroligt viktigt att lära sig att alla inte vill dig väl och att ta ansvar över dig själv. Avslutar denna gång med en önskan att någon av alla på denna tråd börjar tänka och ifrågasätta. Allt gott
 
BirgitS
H Harpgear skrev:
Självklart inte, därför det är så otroligt viktigt att lära sig att alla inte vill dig väl och att ta ansvar över dig själv. Avslutar denna gång med en önskan att någon av alla på denna tråd börjar tänka och ifrågasätta. Allt gott
Jag tycker inte att jag gör annat än tänker och ifrågasätter i den här tråden. Däremot verkar du inte ifrågasätta något alls när någon påstår att virus inte finns.

Jag har tagit ansvar för mig själv och andra genom att vaccinera mig. Det finns väldigt många undersökningar och mycket statistik som visar att vaccinerna har räddat liv, har förhindrat allvarlig sjukdom osv. mycket mer än vad vaccinerna har åstadkommit när det gäller skada. Om inte de äldsta och skröpligaste hade hunnit vaccineras innan våg 3 började så hade flera tusen till dött av covid. Om inte så många hade varit vaccinerade innan senaste vintern hade vi fått se hårda restriktioner för att platta till kurvan.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker inte att jag gör annat än tänker och ifrågasätter i den här tråden. Däremot verkar du inte ifrågasätta något alls när någon påstår att virus inte finns.

Jag har tagit ansvar för mig själv och andra genom att vaccinera mig. Det finns väldigt många undersökningar och mycket statistik som visar att vaccinerna har räddat liv, har förhindrat allvarlig sjukdom osv. mycket mer än vad vaccinerna har åstadkommit när det gäller skada. Om inte de äldsta och skröpligaste hade hunnit vaccineras innan våg 3 började så hade flera tusen till dött av covid. Om inte så många hade varit vaccinerade innan senaste vintern hade vi fått se hårda restriktioner för att platta till kurvan.
Och med all respekt, jag tar mitt ansvar genom att låta bli, mitt ansvar är det klassiska som gällt i alla tider före C-19
Du påstår att jag inte ifrågasätter om det finns virus, det är klart jag gör, men det innebär ju verkligen inte att det skulle göra någon som helst skillnad om det skulle visa sig att både jag och du har fel där, jag lyfte fram att det inte är alla forskare som är samsynta i frågan och att det inte alltid är majoriteten som får rätt i slutändan. Jag trodde en gång i tiden att jag kunde lika mycket som dom flesta i denna tråd på (ska försöka få det rätt denna gång, BYGGAHUS) men jag har fått lida mig igenom sorgen det innebär att upptäcka sig blivit lurad.
Nu ska jag inte ens läsa ev svar, annars får jag ingen fakturering gjord, pengar in är viktigt…
 
H Harpgear skrev:
Varför skulle jag ändra ett vinnande koncept?
Ja, jag förstår att attraktionen ligger just däri "att ha skådat ljuset", tyvärr är ditt svar också definitionen på faktaresistens.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
mitt ansvar är det klassiska som gällt i alla tider före C-19
Det är väl mer än 200 år sen som folk började vaccinera sig mot smittkoppor så det är väl klassiskt att vaccinera sig.
H Harpgear skrev:
Du påstår att jag inte ifrågasätter om det finns virus
Det var väl i och för sig inte det jag påstod. Med tanke på att du inte kunde förtydliga något när det gäller att virus inte finns så verkar det ju inte som att du har ifrågasatt det.
H Harpgear skrev:
jag lyfte fram att det inte är alla forskare som är samsynta i frågan och att det inte alltid är majoriteten som får rätt i slutändan.
Så är och har det alltid varit inom forskningsvärlden eftersom det är enda sättet att inkorporera ny kunskap in i de befintliga teorierna. Det har med all säkerhet funnits många under några årtionden som inte trott att mRNA-vaccin kan fungera men nu vet man ju att även de fungerar.

Däremot att påstå att virus inte finns är ju inte ny kunskap utan att återuppliva gammal kunskap, typ det som ansågs för mer än 150 år sen, dvs. ungefär som att återuppliva att jorden är platt.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
H Harpgear skrev:
Självklart inte, därför det är så otroligt viktigt att lära sig att alla inte vill dig väl och att ta ansvar över dig själv. Avslutar denna gång med en önskan att någon av alla på denna tråd börjar tänka och ifrågasätta. Allt gott
Tycker nog du fått en hel del ifrågasättanden här...
 
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Nissens
H Harpgear skrev:
Självklart inte, därför det är så otroligt viktigt att lära sig att alla inte vill dig väl och att ta ansvar över dig själv. Avslutar denna gång med en önskan att någon av alla på denna tråd börjar tänka och ifrågasätta. Allt gott
Har du testat sunt förnuft någon gång?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Fascinerande att den här frågan kan ha levt och frodats i nästan 17 000 inlägg, kom igen nu ni kvarvarande enkelspåriga vaccinationsmotståndare så ni når 17K!
För att inte bli raderad av moderatorer för OT så är min fråga till alla er anti-vaxxare, har ni gått klart grundskolan? Viktig information att veta så man vet vilken nivå man ska lägga argumentationen :)
 
  • Gilla
  • Haha
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Fascinerande att den här frågan kan ha levt och frodats i nästan 17 000 inlägg, kom igen nu ni kvarvarande enkelspåriga vaccinationsmotståndare så ni når 17K!
För att inte bli raderad av moderatorer för OT så är min fråga till alla er anti-vaxxare, har ni gått klart grundskolan? Viktig information att veta så man vet vilken nivå man ska lägga argumentationen :)
Har tagit alla vaccin som varit grundligt testade och där nyttan överstigen risken att bli sjuk av vaccinet, dvs de flesta av de gamla vaccinen.
Har 5,5 år högskolestudier (jag pluggade på universitetet parallellt).
Har rest världen runt några år och upplevt/lärt mig från många olika kulturer.
Håller ett väldigt öppet sinne rent generellt.
Men nu när man vägrar ta en Corona spruta så får man stämpeln ”anti vaxare” - VARFÖR?

Nu när du drar fram utbildningskortet, hur många år har du studerat själv? Sedan tycker jag inte år av studier är det viktiga för att avgöra om man har rätt eller inte.

Det snacket att man måste lita på vetenskapen stämmer verkligen inte alltid.

DDT som var ett undermedel.
Tog ca 20 år innan man såg de negativa effekterna och ytterligare 10 år innan det förbjöds i Sverige
https://www.atl.nu/sverige-forst-ut-1969-nu-ar-ddt-forbjudet-varlden-over

Kampen mellan fett och socker där fett förlorade och sockret var det som blev ofarligt att äta medan fett sågs som dåligt (vetenskapligt). Nu börjar vetenskapen svänga på andra hållet.

Asbest är en annan historia som de flesta känner till.

finns böcker skrivna om forskningsfusk (Rolf Sundberg - forskningsfusket bara fortsätter), detta är vetenskapliga artiklar som är kraftigt vinklade/anpassade, som gör att man blir mer kritisk till vad ”vetenskapen” säger.

så när ni säger att man gett vaccinet nu ett tag och säger att risken är väldigt liten och vaccinet är vältestat så gå upp några rader och läs på detta med asbest, DDT etc där man såg effekterna många år senare.
Glöm inte att inrapporterade negativa effekter av vaccinet är > 10 ggr så stort som andra vaccin (detta bortförklaras att många blivit uppmanade att rapportera alla symptom, tyvärr finns det ingen statistik som säger att så är fallet som jag har sett någonstans).
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
R Rolle691 skrev:
Har tagit alla vaccin som varit grundligt testade och där nyttan överstigen risken att bli sjuk av vaccinet, dvs de flesta av de gamla vaccinen.
Har 5,5 år högskolestudier (jag pluggade på universitetet parallellt).
Har rest världen runt några år och upplevt/lärt mig från många olika kulturer.
Håller ett väldigt öppet sinne rent generellt.
Men nu när man vägrar ta en Corona spruta så får man stämpeln ”anti vaxare” - VARFÖR?

Nu när du drar fram utbildningskortet, hur många år har du studerat själv? Sedan tycker jag inte år av studier är det viktiga för att avgöra om man har rätt eller inte.

Det snacket att man måste lita på vetenskapen stämmer verkligen inte alltid.

DDT som var ett undermedel.
Tog ca 20 år innan man såg de negativa effekterna och ytterligare 10 år innan det förbjöds i Sverige
[länk]

Kampen mellan fett och socker där fett förlorade och sockret var det som blev ofarligt att äta medan fett sågs som dåligt (vetenskapligt). Nu börjar vetenskapen svänga på andra hållet.

Asbest är en annan historia som de flesta känner till.

finns böcker skrivna om forskningsfusk (Rolf Sundberg - forskningsfusket bara fortsätter), detta är vetenskapliga artiklar som är kraftigt vinklade/anpassade, som gör att man blir mer kritisk till vad ”vetenskapen” säger.

så när ni säger att man gett vaccinet nu ett tag och säger att risken är väldigt liten och vaccinet är vältestat så gå upp några rader och läs på detta med asbest, DDT etc där man såg effekterna många år senare.
Glöm inte att inrapporterade negativa effekter av vaccinet är > 10 ggr så stort som andra vaccin (detta bortförklaras att många blivit uppmanade att rapportera alla symptom, tyvärr finns det ingen statistik som säger att så är fallet som jag har sett någonstans).
Du är medveten om att du nyss upprepade alla dina gamla tidigare argument i tråden en gång till nu?

Som en repig skiva. Inget av dina påståenden har förändrats sen du kom med dessa svepande påståenden senast, och med så pass många års studier vet du rimligen väl skillnaden på korrelation och kausalitet? Hur man bedömer samband? Sannolikhet?
I och för sig eftersom du fortsätter hävda att Rolf Sundberg skulle ha genomskådat något unikt så finns det väl anledning att tvivla, och du har ju inte heller kommit med något konkret underlag som kopplat ett svepande påstående till ett annat någonstans heller.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
R Rolle691 skrev:
Glöm inte att inrapporterade negativa effekter av vaccinet är > 10 ggr så stort som andra vaccin (detta bortförklaras att många blivit uppmanade att rapportera alla symptom, tyvärr finns det ingen statistik som säger att så är fallet som jag har sett någonstans).
Du verkar ha följt med dåligt i vad som Läkemedelsverket uppmanade folk att göra trots att det skrevs mycket om det i media. Ett exempel:
Region Västernorrland uppmanar nu alla, både sjukvårdspersonal och allmänhet, att rapportera biverkningar när man blivit vaccinerad mot covid-19.
https://sverigesradio.se/artikel/regionen-uppmanar-rapportera-biverkningar-av-vaccin

Det gick ju så långt inom äldreomsorgen att allt som hände de boende närmsta månaden efter vaccinering rapporterades in som en misstänkt biverkan. Ja, kanske inte skoskav men det var inte långt ifrån. Det är något man inte alls gör när det gäller influensavaccin.

Så du har fel om det
R Rolle691 skrev:
Har tagit alla vaccin som varit grundligt testade
Vad menar du med grundligt testade, på vilket sätt skiljer sig det från hur covidvaccinerna har testats?
Om du tror att man för något gammalt vaccin har följt de vaccinerade i 20 år för att se om de senare blir sjuka eller liknande just pga. vaccinet så har du fel.

Sen att jämföra vaccin med ett medel som spreds friskt i miljön är ju verkligen att jämföra äpplen med päron. Samma sak med asbest och där fanns det inte heller någon forskning som visade att asbestfibrer absolut inte kunde hamna i lungorna och absolut inte kunde orsaka cancer. Alltså hade inte asbest fått klartecken från forskningen innan det började användas och din jämförelse blir felaktig.
 
  • Gilla
vanpire och 6 till
  • Laddar…
H Harpgear skrev:
Du känner inte din egen kropp antar jag, själv så känner jag min utan och innan, ingen vetenskap eller forskning behövs för det.
Till och med vårdpersonalen på min vårdcentral är öppnare i sinnet än bygg hemma…
Återigen så kommer du med påståenden utan grund. Ser i dina senare kommentar att du har DM typ 2. Har du kanske funderat på varför?
 
V vanpire skrev:
Återigen så kommer du med påståenden utan grund. Ser i dina senare kommentar att du har DM typ 2. Har du kanske funderat på varför?
Vad menar du, det där var verkligen över gränsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.