Hejsan! har surfat runt o kikat lite, här, tycker att jag gjort som tidigare visats men får det inte att fungera..

Jag har en enkel lampa med en strömbrytare som jag vill sätta en plejd enhet bakom för att kunna tända/släcka lampan med telefonen samt strömbrytaren.
Har idag ingen fjäder bakom brytaren men det får jag väl och sätta dit.

Jag har kopplat enligt nedan ritning.
Jag får igång plejden och kan tända och släcka därifrån, men endast tända från brytaren..

Vad har jag gjort för fel?
 
  • Schematisk illustration av elektrisk koppling för Plejd DIM-01 belysningsenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Simonviden
  • Laddar…
Byt plats på fas och tändtråd i brytaren!
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Gjorde detta, men fortfarande samma problem. vad skulle det göra för skillnad?
 
Nej, det spelar ingen som helst roll om fas och tändtråd byter plats på brytaren.
Däremot, default inställning för ingångarna är ju återfjädrande funktion, har du tittat något på det?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Är det din första Plejd?
I så fall måste du hämta Appen och skapa ett system.
Har du tidigare PLEJD så går din in och lägger till din nya enhet.
Skärm med Plejd-app som söker efter enheter via Bluetooth för att lägga till i systemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om man gjort ett olagligt elinstallationsarbete och inte ens får det och funka, kan inte det vara en fingervisning att man borde tänka om?
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Nej, det spelar ingen som helst roll om fas och tändtråd byter plats på brytaren.
Däremot, default inställning för ingångarna är ju återfjädrande funktion, har du tittat något på det?
Nej det har jag inte, har du koll på hur man ändrar det? hittar inget i plejd appen där det skulle gå att justera.
Dock tänker jag att själva funktionen borde fungera nu ändå bara att ja hade fått slå på brytaren fler gånger isåfall?

L Leif i Skåne skrev:
Är det din första Plejd?
I så fall måste du hämta Appen och skapa ett system.
Har du tidigare PLEJD så går din in och lägger till din nya enhet.
[bild]
Har enheter sedan tidigare så dom är självklart inlagda i appen
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Nej, det spelar ingen som helst roll om fas och tändtråd byter plats på brytaren.
Däremot, default inställning för ingångarna är ju återfjädrande funktion, har du tittat något på det?
Fipplade ytterligare med appen, och lyckades hitta inställningen där! så nu fungerar det!
Stort tack för tipset! :D
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Sittställning
J Jonte Karlsson skrev:
Om man gjort ett olagligt elinstallationsarbete och inte ens får det och funka, kan inte det vara en fingervisning att man borde tänka om?
Äh.
 
Nissens
J Jonte Karlsson skrev:
Om man gjort ett olagligt elinstallationsarbete och inte ens får det och funka, kan inte det vara en fingervisning att man borde tänka om?
Var du skolpolis?

Elinstallationsarbetet var det inget fel på vad gäller kopplingsschemat…
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.