Jag köpte just en kamin med 150mm-anslutning. Mina gamla rör är 130mm, så därför söker jag en övergång mellan 150mm och 130mm. Hittade en på Amazon men vore smidigare om jag kunde hitta nån i Sverige. Nån som har koll på om det finns nån som har en sån i Sverige eller om jag måste ta det via Amazon?
Hittade den på Hornbach men inte i lager, går inte att beställa på nätet och jag har inget varuhus i närheten.

https://www.amazon.se/Kamino-Flam-331862-rörreducering-värmebeständig-senotherm-beläggning/dp/B009NPIMDK/ref=sr_1_1?keywords=reducering+150+130&qid=1663919056&s=home-improvement&sr=1-1
 
  • Svart rökkanalsrör av stål för vedspis eller kamininstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Har du Goggle? Skriv "kamin övergång 150-130".
Det första som kommer upp är REDUKTION/ÖVERGÅNG - Karles
Beställa och betala får du göra själv..
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Har du Goggle? Skriv "kamin övergång 150-130".
Det första som kommer upp är REDUKTION/ÖVERGÅNG - Karles
Beställa och betala får du göra själv..
Nej jag har inte goggle, men jag har google. Och jag pratar om en butik att handla i. Varför skulle jag beställa ett rör i Sverige för 850:- när det kostar under 300:- Amazon?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
M
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Varför skulle jag beställa ett rör i Sverige för 850:- när det kostar under 300:- Amazon?
Hur din privatekonomi ser ut vet inte jag, men jag hade nog inte beställt det på Amazon. Har du kollat Wish, det kanske är billigare där?
 
M Markarbetaren skrev:
Hur din privatekonomi ser ut vet inte jag, men jag hade nog inte beställt det på Amazon. Har du kollat Wish, det kanske är billigare där?
Vad är problemet med Amazon?
Bara att beställa, fri frakt och full returrätt.
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
L
Du kanske har nån kompis med en 3-D skrivare som kan göra en. Borde vara hyfsat enkelt för den dom har hållit på lite med 3-D.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Rickard.
L Lennart 57 skrev:
Du kanske har nån kompis med en 3-D skrivare som kan göra en. Borde vara hyfsat enkelt för den dom har hållit på lite med 3-D.

Kanske kan få låna von Koenigseggs titan 3d skrivare, skadar ju inte att fråga tänker jag :thinking:
 
D Dilato skrev:
Vad är problemet med Amazon?
Bara att beställa, fri frakt och full returrätt.
Det får bli Amazon helt enkelt. Hade hoppats att få tag på nåt lite snabbare men det brukar gå hyfsat fort från Amazon.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Det får bli Amazon helt enkelt. Hade hoppats att få tag på nåt lite snabbare men det brukar gå hyfsat fort från Amazon.
Tja, eller så ber du den lokala plåtslagare att göra en övergång.
 
L
Sorry, missade att det var till en kamin, jag fick för mig att det var en vanlig fläktkanal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.