Vad kostar igentligen ett färdigbyggt garage om man anlitar ex Eksjöhus att bygga det.?
 
Jag hörde med vår husleverantör på garagepris. De ville ha 250000 för detta (dubbelgarage 6x8.4m). Sa till dem att till det priset så skulle de inte sälja garage till mig. Bygger nu ett lösvirkes dubbelgarage 6.60x9.00 m istället. Bygger i lättbetong så det är enligt min mening bra mycket bättre kvalitet än det som trivselhus hade levererat.
Dessutom så har vi lagt golvvärme i garaget och förrådsdelen.
Garaget som vi bygger kommer att hamna någonstans runt 65000 kronor. Plus 70000 kronor för plattan. Arbetet gör vi själva.
 
hur får man tag i ritningar osv till dubbelgarage? Skulle också vilja mura ett.
 
snysop skrev:
hur får man tag i ritningar osv till dubbelgarage? Skulle också vilja mura ett.
Jag ritade själv.
 
A
Vi räknar med en kostnad på ca 80 000:- totalt för vårt dubbelgarage på 50kvm, då gör vi det mesta av arbetet själva.
 
mickeosus skrev:
Vi räknar med en kostnad på ca 80 000:- totalt för vårt dubbelgarage på 50kvm, då gör vi det mesta av arbetet själva.
Beställer ni halvfabrikat då eller gör ni allt själva, grund, stommar osv? 80 000 låter underbart billigt. :);)
 
Vi brukte også 80' på vår garasje, gjorde "alt" selv. Bilder se link:
Bildealbumet vårt
 
Hej!
Måste notera att det är ingen som har byggt färdigt som svarat......kan inte låta bli att sätta ut hakan.....
Byggde ett dubbelgarage för 2-år sen i höst, 8x6m med isolerad platta, isolerad regelstomme 120x45, spån+gipskivor i tak o på väggar inv. gips utv stomme, med fönster o dörrar (inkl. takskjutport B=5000 mm) tegeltak på råspont, regnvattensystem.
Så långt var det byggarens åtagande Pris:160.000,-
Då återstod för lilla jag att kläda skapelsen med panel + målning (bara färg:7000,-)
Så vad jag vill ha sagt är att var lite realist, inga solskens kalkyler för mig.
Så nyckelfärdigt så ligger det nog närmare 180,000,-

Men låt dig inte avskäckas, det är det bästa jag byggt, torr o varm bil varje morgon.

Good Luck!
 
CuLa skrev:
Hej!
Måste notera att det är ingen som har byggt färdigt som svarat......
Er nok fordi at dette forumet innholder mest personer som liker å gjøre det selv ;)
 
Lejde bort allt för ett 52 kvm garage med förrådsdel och allt isolerat i Stockholmstrakten. Slutade nog närmare 350000 då vi även lejde bort målning. Då är ALLA inkluderat inklusive elen, larm, motor till porten, OSB, gips och glasfiberväv på väggarna och sen målat och listat samt elfaskenor med hylsystem i hela garaget, utelampor mm. Bara byggsatsen kostade ca 145 000 (med elport och sidoport från hörmann), treglasfönster som är öppningsbara, rejäl förrådsytterdörr osv. Grunden kostade ca 60000. Tycker också att många räknar med alldeles för lite av det som man faktiskt kommer att köpa till sitt bygge. Sen är många otroligt händiga och har kontakter/vänner som kan hjälpa till gratis. Men jag skulle gissa att det är få som kan leja bort ett HELT nyckelfärdigt dubbelgarage med platta på mark för under 175 000. Räkna snarare med 250 000kr - 300 000kr så är det mer realistiskt för ett nyckelfärdigt, komplett dubbelgarage från husleverantören i de här trakterna. Med rejäla väggdimensioner, betongpannor på taket osv om man inte kan eller har tid att hjälpa till själv.

De fristående garageleverantörerna som tillhandahåller byggsatser har helt andra dimensioner på sina grejor men det kanske man å andra sidan klarar sig lika bra med. Sen kan man ta spillmaterial från husbygget för vissa delar, oisolerat till stor del om det inte rävs av brandskäl, enklare portar, plåttak, enklare grund osv och sen en hel del egen tid så går det garanterat att komma ner rejält i pengar. Ett garagebygge är ju inte så avancerat så en normalhändig kan säkert fixa det med lite hjälp emellanåt.
 
Har inte fått detta bekräftat, men en fd arbetskamrat köpte hus( kommer inte ihåg vilken husfirma) han fick en fantasioffert på ett garage, Han frågade en av dom som var där och satte upp huset varöfr deras garage var nästan dubbelt så dyrt som en "vanlig" firma. Han fick till svar att vi vill inte bygga garage, då tar vi DYRA priser, då slipper vi 8 gånger av 10
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.