Glömde säga att fjärrvärmeleverantören Dalkia i min kommun inte accepterar upplägget med fjärrvärme endast som tillskott. De skulle då nästan dubblera taxan för den fjärrvärme som vi skulle använda.

Gissa om jag är upprörd!?
 
Vänta bara tills de har anslutit så många villor för "billig" fjärrvärme som möjligt, efter det höjer de priserna när det inte finns andra alternativ.

Jag skulle aldrig sätta mig i en sådan situation, där jag inte kan välja vilken uppvärmning jag har och definitivt skulle det aldrig komma in någon fjärrvärme i vårat hus. Vad är den fasta kostnaden föresten?
 
Den fasta kostnaden är på drygt 2500. Rätt högt med tanke på det rörliga priset.
Nä, fjärrvärme i privat regi kommer inte in innanför min dörr heller. Är det däremot kommunalt är ju vinstintresset "borta" ur bilden (som det så fint heter ;-) )
 
Kan väl tillägga att Telge som är min fjärrvärmeleverantör enligt uppgift har sagt att de inte kommer att dra fram fjärrvärme till fler nybyggesområden. De nya husen drar helt enkelt för lite energi att värma upp så det blev inte en så lönsam affär för dom :)

/fredrik
 
Ja det är ju just typiskt!
Allt skall ju löna sig, nu menar jag ju inte att de skall tjäna lite på det, men det är skillnad på lite och att mjölka som det så fint heter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.