Vi har kommit fram till att vi hellre har carport, då bådas erfarenhet av garage är att man fyller dem med div. tjafs så bilen ändå inte får plats. Är det förbjudet att ha carport på landet? Går det att rita en snygg carport eller är det helt enkelt så att carportar är fula? :-/
 
Helt klart rätt beslut. Garage fyller man alltid med bra och ha saker. Resultat: Ingen plats för bilen/bilarna. :p

Har själv garage med plats för minst 4 bilar, nu får bara en plats. :surprised:

8) Visst går det att rita en snygg carport. Gäller bara att bestämma sig hur den ska se ut. :-/

Finns mig veterligen, inget förbud mot carportar på landet. Hur f*n skulle en sådan förbudsskylt se ut? ??? ;D
 
;) Visa en snygg carport, du som alltid har länkar till allt.
Förråd på baksidan o en hel sidovägg, annars öppen..

Seså! I väg o leta med Dig! 8)
 
Hemmakatten
Vi kommer att ha vår carport för två bilar i anslutning till huset. Hustaket på vår enplanshus (med platt tak) kommer att skjuta ut och bli ett carporttak med grus som markbeläggning.
 
Just det som är problemet, han som ritar avskyr carportar och kan inte tänka sig en till detta huset. :-/

Ska kolla länkarna. Tack.

 
Kire, fanns bara en som var ok. Men den passar inte huset i stil. :-/
 
Klart du skall ha garage!

Argumenten för carport är ju svagsinta.

a) när det regnar så regnar det mer eller mindre horisontellt.
Då hjälper bara ett garage med väggar.

b) Garaget fylls med diverse sk*t.
Det är väl bara att bestämma sig; skall garaget rymma
bil, lite diverse, cyklar och gräsklippare, eller skall det
bara rymma diverse sk*t. Bestäm själv!

Att alltid ha en torr bil, med rena rutor är en lyx som alla
borde få njuta av!

KoW
 
Kör Du alltid in bilen i garaget KoW? Är det inte ofta som Du parkerar utanför? Förstår om man är extremt rädd om sin bil att man vill ha garage men jag hatar vår bil så den kan gärna stå i regnet...

Fler argument måste till om jag ska ändra mig..
samt en bild på en snygg carport  om det ska bli nåt till bilen överhuvudtaget.

Kire, just hans kund är långt ifrån en gud.. :-/
 
MatildaSofia skrev:
;) Visa en snygg carport, du som alltid har länkar till allt.
Förråd på baksidan o en hel sidovägg, annars öppen..

Seså! I väg o leta med Dig! 8)
8) Sådana fula carportar har jag inte länkar till. :-[ ;D
Med tanke på att mitt förslag, om putsade pelare till huset röstades ner, så är mina läppar :-X!
 
RoTe
Carport ställer man bruksbilarna i eftersom garaget/garagen redan är upptagna av finbilarna och renoveringsobjekten. ;D
 
RoTe skrev:
Carport ställer man bruksbilarna i eftersom garaget/garagen redan är upptagna av finbilarna och renoveringsobjekten.  ;D
Ja, jag sa ju det..skitbil=carport
 
Jag tycker en carport är mkt snyggare än garage..men det är väl för att ingen lyckats bygga ett garage i min smak..En granne byggde precis en carport jämte sitt garage..för att det alltd är fullt ändå.. :)

En nackdel med att ha en bil i garage är att den rostar snabbare eftersom den utsätts för olika temp, speciellt på vintern.
 
jessica skrev:
En nackdel med att ha en bil i garage är att den rostar snabbare eftersom den utsätts för olika temp, speciellt på vintern.
Det bror iof på om det är ett varmgarage eller kallgarage, däremot så drar bilen mindre bensin än att kallstarta i -20 grader. Bara och välja :) som sagt .. man har ju rostskyddsgaranti om man har en relativt ny bil annars.
 
Japp..och -20 är det typ 90% av tiden i hela landet? ;)

Garage är bra...men de garage jag sett & det är många, har alla massa cyklar, gräsklippare, gamla möbler, utemöbler mm mm. Bilen står utanför.

Carport är toppen!
Jag har garage idag...har 2 bilar & de är helst utanför.
Varmgarage är kasst (har det idag). Sen när måste en bil ha det bekvämare än jag själv?????
Är det kallt ute så är det tänkt att man har rätt kläder på sig & då är det nog skönt i en kall bil i alla fall.
5liter extra förbrukning per månad kan jag leva med...vad kostar det att få garaget varmt?

Regnar det så vill jag inte hoppa ut & öppna port & hoppa in igen...tycker väger tyngre än att starta bilen kall när man har vinterkläder & vantar.
(+ billigare :))

Nej, Garage är egentligen bara ett stort förråd...bättre i så fall med carport & stort förråd.



 
Tack för Era inlägg, bra att Ni håller med om nackdelarna. Vi vill inte ändra till garage bara för att carporten inte blir tillräckligt snygg :-/

Herr Husritare har kanske kommit på en lösning på carport-problemet.
Genom att göra den bredare, nästan som en stor fyrkant med ett lite annorlunda tak, så hoppas han den kan se "snygg" ut. :)

Förresten, är det någon som vill se skisserna och ge ärliga kommentarer? Skriv direkt.. :)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.