Hejsan
hittad edetta bra forum och ville fråga om någon vet var man kan köpa 250 mm långa spik i göteborgstrakten, jag har kollat på de stora ställen som hornbach och bauhaus men itne hittat. är det någon som vet så får ni gärna säga till vart man kan hitta det, skall ha det till att fästa uppblåsbara paintball hinder i backen (böja till i änden på spiken så det blir som en större o grövre tältpinne)

/niklas
 
Du kan ju leta upp nån mekanisk firma och köp "rundstav" i stål av dom.

/fredrik
 
men det måttet måste ju finnas på spik? och det borde ju bli billigare än rundstav. eller misstar jag mig? Vet ej riktigt var jag skall kolla bara....
 
armeringsjärn!

Som gjorda för jobbet. Vill du kan du vässa ena ändan. 8 mm bockar du enkelt. 10 mm så kan det bli dags för verktyg eller en svets att värma dem lite med
 
Såg senast igår på den lokala byggfirman Gunnebo spik som är 30 cm..
 
Mycket riktigt har Gunnebo 300mm men även 250mm, ligger i 100pkt så kanske armeringsjärn är ett bra alternativ...
 
Håller med om att armeringsjärn är ett bättre alternativ. Byggmax har bra pris. Räfflorna gör nog sitt till för att se till att pinnarna fastnar i marken också.

/fredrik
 
Vi använder böjda armeringsjärn på brukshundklubben för att fästa agilityhinder i gräsmattan. Funkar suveränt, tål hög belastning utan problem och enkelt att få ner i marken också. Våra är 10 mm som är böjda av en smed, men det kostade inte särskilt många kronor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.