Har nu 2st frågor.

1. hur mycket skiljer det på klinkersen på typ Bauhaus o en riktig affär, typ som keby kakel här i Uppsala, ja menar jag har ju i princip tjänat in över halva kostnaden på att köpa på bauhaus, det brukar ju att man får vad man betalar för.

Men vad anser ni, nån kanske har erfarenhet av kvaliteten?

2. jag har vattenburen golvvärme i Betongplatta, ska ha klinkers i Kök/hall/matrum ca
60kvm, nu säger kompisen att ja måste spackla in elgolvvärme för att kunna få sköna golv på sommaren, nån som har erfarenhet eller förslag om detta?
 
2. Kör du inte din värmeanläggning på sommaren? Kolla lite i värmeforumet , där finns flera trådar på just detta tema. Mitt i sommaren känner jag inget behov av värme i golvet, däremot tidig och sen sommar då det kan vara lite kyligt. Min värmepump går änd å året runt så jag har inget problem med detta.

 
Men det är svårt att veta hur mycket de skiljer i storlek förrän man köpt sina 30 kvm kakel. :(


 
C
Även riktigt dyra plattor kan skilja rejält i storlek. Det har nog snarare att göra med tillverkningsmetod och material än priset.

Billiga plattor oftast har mönstret tryckt på plattan. Ser rätt "tacky" ut tycker jag.
 
great! kan du inte köra vattenburen värme på sommaren??
det blir ju kaka på kaka att ha dubbla värmesystem....
 
Precis vad jag har sagt till kompisen oxå, att det kan ju inte spela nån
roll om värmen kommer ifrån vattenslingan eller elslingan!
 
och vad säger kompisen då?
har han dubbla motorer i bilen, en som han kör med på sommaren och en annan som vilar på sommaren och går på vintern???
 
;D ;D ;D
 
På ett sätt kan jag hålla med din kompis ang golvvärmen. Beror lite på förutsättningarna. Har man ett v-buret värmesystem som man stänger av under sommaren och kör v-vatten på elpatron (som ivårat fall) så kan jag köpa att man ska lägga el och vatten när man ändå håller på. Jag personligen tycker att våran klinker i hallen är riktigt kall om man slår av gv på sommaren. Då har vi ändå källare under huset. Bekanta har platta på mark med klinker utan gv och man håller på att frysa fötterna av sig. Även på sommaren. Kanske inte spelar så stor roll i en hall där man inte står några längre stunder, men som i ditt fall när det är både kök och matrum så skulle JAG inte tvekat att lägga el också. OM du inte har ett värmesystem som du ändå kör året runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.