Har precis renoverat mitt badrum, en firma som gjorde det. Ser denna golvbrunn rätt monterad ut?
Varje vecka uppstår en riklig avloppslukt. Det brukar vara torrt under hinken man kan ta ut trots att jag duschar varje dag. Hinken går heller inte att klicka i ordentligt.
 
  • Vit avloppsrör framför en öppen golvbrunn på ett kaklat badrumsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad toalettstol bredvid ett öppet avloppsrör i golv, väntar på reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är brunnen ens bytt? Ser konstigt ut när du tagit ur vattenlåset.
 
  • Gilla
cotillion
  • Laddar…
BirgitS
A AnnaJoh skrev:
Det brukar vara torrt under hinken man kan ta ut trots att jag duschar varje dag.
Sugs vattnet ut från golvbrunnen när du spolar på toaletten eller mycket i handfatet?
A AnnaJoh skrev:
Hinken går heller inte att klicka i ordentligt.
Det är ju nödvändigt för att förhindra avloppslukt. Pröva med att smörja kanten på vattenlåset med lite tvål innan du trycker och vrider den på plats.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vattenlåset som du lyfter ur ska ju täta mot sidorna med gummitätningen, kan krävas att man trycker ner den lite. Vattenlåsets kopp som följer med när du lyfter upp insatsen ska konstant vara vattenfylld så om den sugs torr gissar jag något knas med avluftning, själva golvbrunnen under insatsen ska normalt torka ut mellan användningar
 
om den inte klickar i ordentligt kan det vara att den inte kan sitta hur som helst.
På min golvbrunn som är ny sen förra året så går den bara sätta åt ett håll, det finns en liiten markering som visar hur den ska sitta så är man inte uppmärksam så sätter man fel.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Är brunnen ens bytt? Ser konstigt ut när du tagit ur vattenlåset.
Det ska vara nytt allting, de blåste ut allt i badrummet och byggde nytt, helrenovering. Ser ju inte direkt bra ut eller?
 
Jag ser inget anmärkningsvärt. Att det är torrt under koppen är det vattenlåset du menar? Inget konstigt med det vattnet rinner ju bort pga fallet!
du har förmodligen inte fått i vattenlåset ordentligt pga svårt att trycka till pga placeringen!
Rengör och smörj upp som någon sa så att det klickar i ordentligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.