Igår köpte jag denna sats:

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070802.p.Hylsnyckelsats

Varför köpte jag den? Jo bara för att jag blev minst sagt förvånad när jag såg att den var EXAKT likadan som en hylsnyckelsats jag redan har.

Den hylssatsen köpte jag av en sån där ambulerande verktygsgrossist som åker runt till industirer. Alltså en seriös högkvalitetssäljare, inget trams.

Jag pröjsade för 3-4 år sen 2500 + moms för den satsen och bättre grejer har jag inte haft. Av nyfikenhet ( till min frus ogillande) köpte jag denna sats igår för att jämföra och jag måste säga att jag blev duktigt blåst på min förra sats.

Min förra sats har riktigt fin industrikvalité och det är omöjligt att spräcka spärrskaftet eller hylsorna och gör man det ändå får jag ett nytt utan kostnad livet ut. Jag försökte igår att mörda Lidl-skaftet med förlängare och en fastsvetsad bult men icke att det gick att kvadda den. Varken skaftet eller hylsan sprack som jag trodde. Då talar vi ändå om ett grovt övervåld jag utsatte den för!

Så helt klart är det ett fynd för 500 spänn!!! Ingen aning om det är samma fabrik som tillverkat eller så men låddan och hylsorna ser exakt likadant ut. Dock är det ett annat spärrskaft med.

KÖP!!!

Tror nog jag ska köpa en till...vem vill behöva gå runt garaget för att hämta satsen när man kan ha två eller tre?

Trots allt lite impad av Lidl emellanåt.....( Säg det inte högt till någon...)
 
  • Gilla
  • Wow
MickeLarsson och 4 till
  • Laddar…
Jodå... Jag var plötsligt ägare till en borrhammare för 600 spänn + en sats med 12 borr för 80. Detta är nog inte grejor av yppersta proffs-kvalitet, med det är ändå mil från SuperDuperPowerCraft. Nu har jag bara hunnit testa med ett 18mm hål i granit, och det gick ju hur smidigt som helst. Med tanke på priset känns det i vilket fall som ett fynd.
Särskilt borrsatsen då. Senast jag köpte ett borr betalade jag 40 spänn för ett enda 8-mm borr i en järnaffär. Det höll för ca 15 hål i Leca, med skruvdragare, inte slagborr. Sen var det slut.
 
  • Gilla
M.Kristensen
  • Laddar…
andersmc skrev:
Jodå... Jag var plötsligt ägare till en borrhammare för 600 spänn + en sats med 12 borr för 80. Detta är nog inte grejor av yppersta proffs-kvalitet, med det är ändå mil från SuperDuperPowerCraft. Nu har jag bara hunnit testa med ett 18mm hål i granit, och det gick ju hur smidigt som helst. Med tanke på priset känns det i vilket fall som ett fynd.
Särskilt borrsatsen då. Senast jag köpte ett borr betalade jag 40 spänn för ett enda 8-mm borr i en järnaffär. Det höll för ca 15 hål i Leca, med skruvdragare, inte slagborr. Sen var det slut.
Vad har det med fynd-hylsnycklarna att göra? Var det också på Lidl?

/A
 
Just precis. Den ingick även den i veckans verktygskampanj.
 
Ok, var nu själv över till Lidl och köpte både borrhammaren, 80-spännsborrsetet samt hylssetet. Det senare känns verkligen som mycket för pengarna, men borrhammaren känns inte lika fin som den såg ut på paketet/bilderna. Hade förstås inte räknat med proffskvalitet för det priset, men tror du andersmc, att den slår 199-kronors hammaren på Jula eller? Om man jämför med samtliga julas pneumatiska (inkl. en liknande B&D för 999), så är ju effekten på 1010W iallafall starkare än dem, om det nu säger något...

/Alko
 
Julas borrhammare kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte kollat på dem. Borrhammaren på Lidl var ett rent impulsköp och föregicks inte av den vanliga marknadsundersökningen. Men jag kan tänka mig att den är jämförbar med B&D.
 
Hylsor och borrar ! Kunde inte LIDL haft kampanj på cirkelsågar i stället, jag körde slut på min gamla idag. 8-(
 
DET är ju en klar nackdel med Lidl. Det finns ingen möjlighet att planera sina verktygsinköp eller snabbt skaffa något man behöver. Ett verktyg säljs en vecka om året och sen ser man det inte mer.
 
  • Gilla
tertai och 3 till
  • Laddar…
Dessutom är det så att varje vara finns i ganska begränsat antal per butik så ser man nå´t som är bra så gäller det att hänga på låset.

Från o med i morgon är det en hel massa grejs som säljs igen. Mycket tapetgrejer och sånt. Ställbara arbetsstöttor för 129 spänn bland annat.

Sådana grejer är det fullständigt skit i samma var man köper.

Gör som jag, prenumerera på deras nyhetsbrev via mail.
 
N
Går det inte att beställa deras saker över internet? Jag tänkta så man slipper hänga på låset.
 
Smart tips att prenumerera på nyhetsbrev (som man som regel aldrig gör annars för att slippa spam).
Kollade förresten specen på deras borrhammare, och visst, den hade ju 1100 varv/min samt 5800 slag/min att jämföra med Meecs 850 varv/min, 3150 slag/min.
Makitas HF2450FT: Effekt: 780 W. Varvtal: 0 1100/min. Slagtal: 0 4500/min.

Ligger närmare Makita alltså i prestanda ;)

/Alko
 
  • Gilla
Bedholm
  • Laddar…
Mikael_L
Ja då blev jag också av med oskulden, eller vad jag nu ska kalla det, när jag gått in på Lidl-butik för första gången. :D

Det blev hammarborr-setet för 79:- för mig med. Känns OK med ett sådant set tillsammans med Clas Ohlsons borrhammare köpt extra billigt på deras outlet i Insjön. Jag har ingen aning om hur många betong-hål jag kommer borra i mitt liv, det kanske inte blir mer än 50 och då skulle det vara aningens bortkastat med en värstingsHILTI...
 
Stort tack till Cheesus för Lidl-tipset! Jag har inhandlat mig ett stycke hylsnyckelsats som ser riktigt bra ut för priset. Med tanke på hur ofta den kommer plockas fram, känns den alldeles lagom för mig!

Också, Lidl kan räkna in ytterligare en prenumerant på sitt erbjudandeutskick! :)
 
Men vad sjutton....Jag ska nog börja ta provision av tyskarna!!!!

Men ärligt talat, ibland blir det liksom som att skjuta sparvar med kanon när man köper värsta märkesgrejerna för flera tusen spänn och sen använder dem lika mycket under ett helt liv som yrkesmannen använder märkesmaskinen före lunch....

Kul att man kan glädja någon med tips, storebror min köpte även han en sats...:)
 
  • Gilla
Mick13
  • Laddar…
HEj Kunde inte stå imot det. Köpte borrhammaren ( som jag har funderat lite på ) har en mindre. Men det blev även hylssatsen o borrsatsen o ringnycklar o slipmaskin o skruv osv. Har det mesta av det , men det känns som bra köp. ( V. Frölunda idag )
MVH
 
  • Gilla
Bonde50
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.