Ska tänka på det i fortsättningen när jag gräver.

Men samtidigt är vägen till mina föräldrar, som är en sammfällighet som förbinder ett 10tal hushåll med landsvägen, 3m och jag har aldrig reagerat på att den skulle vara för smal och jag har ändå kört tung lastbild där.

Gällande snön, kommer jag troligen skotta vägen rätt ordentligt utför kanten, för att ö.h.t. klara ta mig upp. Det rör sig om ett lutningsförhållande på nära 1:5 som brantast.
 
Det känner jag igen. Min infart är av samma klass och ja nogrann snöskottning krävs. En av anledningarna till att jag erkomenderar bredd var att du hadde en kurva att ta dig runt också och jag vet inte hur skarp du gör den
 
I kurvan kommer det bli betydligt bredare.

Här är ett taskigt digitalkamerakort av situationsplanen, som jag förtydligat lite för enkelhetens skull.

Det är bara i det raka partiet som jag vill ha de så smalt som möjligt. Mitt mellan parkeringen nere vid vägen och "89"-märket är det lite kritiskt läge, så där kommer jag nog bli tvungen att spränga oavsett vilket. Men där e juh vägen relativt rak.
 
  • 20070722.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är jag med. Ser ju tom ut som om man kan trixa in en lastbil vid behov
 
Här är ytterligare förtydligande.. Trodde redan jag länkat in den i tråden.
Det är hela huvudritningen i pdf

http://razer.mine.nu/berglund/huset/Huvudritning.pdf

3d-vyn stämmer m.a.p. måtten på huset, men vägen och marken är högst principiella.
E de något oklart fortfarande borde resten klarna nu :)
 
Fick en idé förut.

Vad tror den samlade expertisen om att gjuta fast stående H-balk i lite grövre dimension med jämna mellanrum och så lägga sektioner imellan, på samma sätt som man byggde hus och ladugårdar förr. Tror tekniken när man timmrar på detta sätt kallas skiftesverk.

En tanke var att man kunde bygga sektionerna av sleepers, eller oxå gjuta dem i betong.
Har tillgång till grov H-balk ganska billigt och kan även få dem galvade genom jobbet.

Hoppas jag gör mig förstsådd hur jag menar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.