Har precis installerat en. Känns prisvärd och inte som skräp, bra tryck i draget på högsta effekten! Tyst på de lägre. Dock är reglaget fult och ganska stort (men en smaksak förstås), jag satt det i rum (pannrummet) där det inte syns.

Köpte inte den billigaste utan ett snäpp upp.

Återstår att se hur väl den klarar den nordiska vintern.
 
Hej. Så bra! Hoppas det funkar bra.
 
B BloomingOnion skrev:
Har precis installerat en. Känns prisvärd och inte som skräp, bra tryck i draget på högsta effekten! Tyst på de lägre. Dock är reglaget fult och ganska stort (men en smaksak förstås), jag satt det i rum (pannrummet) där det inte syns.

Köpte inte den billigaste utan ett snäpp upp.

Återstår att se hur väl den klarar den nordiska vintern.
Antar Du har transformator och reglerar effekten.Foto på den?Låter den illa på lägre varvtal det gör min som styrs med thyristor.
 
Finns foton på gemis hemsida, men transformatorn/regulatorn är lite djupare och större än man får intryck av på bilden.
inga tydiga missljud so far, men ej vinterkörd.
 
Tomture61
H henmosen skrev:
Hej.
Någon som har testat Gemi rökgasfläkt?
Känns relativt billig.Skräp?

[länk]
Installerade en vindflöjel på min skorsten , har 7 m plåtskorsten men med 2 st böjar .
Tyckte glasluckan på braskaminen sotade igen för snabbt .
Nu har jag nästan för bra drag (y)
Drar ingen el heller ;)
Men det får ej vara helt vindstilla utanför huset , om man nu bor i en skogsglänta tex.
Vindflöjel monterad på toppen av en rostfri skorsten med två böjar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Installerade en vindflöjel på min skorsten , har 7 m plåtskorsten men med 2 st böjar .
Tyckte glasluckan på braskaminen sotade igen för snabbt .
Nu har jag nästan för bra drag (y)
Drar ingen el heller ;)
Men det får ej vara helt vindstilla utanför huset , om man nu bor i en skogsglänta tex.
[bild]
Var hittade du den?
 
Tomture61
Redigerat:
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
H henmosen skrev:
Hej. Så bra! Hoppas det funkar bra.
Fungerar fortfarande bra, tycker jag. Inget hörbart ljud på de lägre hastigheterna! (har den alltid igång för att få lite bättre ventilation).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.