Jag skrev på ett kontrakt med skånska energi i december 2020. Säljare var bra och kunnig
men så fort mitt projekt gick över till produktion havererade det totalt.
Fick ett mail där jag skulle fylla i lite uppgifter, det gjorde jag, bland annat fyllde jag i att vi behöver underlag
för en bygganmälan vilken min kommun kräver. Efter den blanketten hörd jag inget från Skånska energi.
Jag skickade säkert 10 mail där jag efterfrågade underlaget för bygganmälan. Inget hände
Till slut fick jag ett mail där de skrev att V22 skulle de komma om montera min anläggning.
Jag fortsatte att efterfråga handlingarna för bygganmälan men inget hände. V22 kom och Skånskaenergi varken kom eller hörde av sig. V27 fick jag tag på en ny projektledare som sa att han skulle undersöka mitt projekt och återkomma. Det är nu V34 och inget har hänt. har inte fått någon info, inga mail eller tel samtal.

Så ett råd anlita inte skånska energi för era solceller
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
D dalbynikke skrev:
Jag skrev på ett kontrakt med skånska energi i december 2020. Säljare var bra och kunnig
men så fort mitt projekt gick över till produktion havererade det totalt.
Fick ett mail där jag skulle fylla i lite uppgifter, det gjorde jag, bland annat fyllde jag i att vi behöver underlag
för en bygganmälan vilken min kommun kräver. Efter den blanketten hörd jag inget från Skånska energi.
Jag skickade säkert 10 mail där jag efterfrågade underlaget för bygganmälan. Inget hände
Till slut fick jag ett mail där de skrev att V22 skulle de komma om montera min anläggning.
Jag fortsatte att efterfråga handlingarna för bygganmälan men inget hände. V22 kom och Skånskaenergi varken kom eller hörde av sig. V27 fick jag tag på en ny projektledare som sa att han skulle undersöka mitt projekt och återkomma. Det är nu V34 och inget har hänt. har inte fått någon info, inga mail eller tel samtal.

Vad satte ni för färdigdatum i kontraktet och hur reglerade ni kompensation vid försenad installation i samma kontrakt ?

Så ett råd anlita inte skånska energi för era solceller
 
Nu har faktiskt Skånska energi tagit tag i mitt projekt och verkligen levererat
Så jag tar tillbaka mitt råd, var en väldigt duktig tekniker som kom ut, och installationen ser väldigt bra ut
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Trevligt att de fick tummen ur, men det känns ändå inte som mitt förstaval om jag skulle leta leverantör. Du missade hela juni, juli och augusti vilket borde vara rätt mycket sol/el/pengar du gick miste om. Någon kompensation?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.