Hej

Har en Eryl varmvattenpanna som jag eldar pellets i, har en fundering om det går att elda ved i den nu när priserna skjutit i höjden?

Vad menas med batteriberedare?

Tacksam för samtlig info om denna!
Mvh
 
  • Äldre modell av pannrum med en grön panna, reglersystem, och olika kopplingar och ventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är väl bara att elda på det i högra sidan då, startade precis upp en exakt likadan panna som inte varit i bruk på en herrans massa år. Enda skillnaden mot din är att på den här sitter det oljebrännare på vänstra sidan istället för pellets.
Gick över förväntan bra att elda i den faktiskt
Vad jag kan gissa mig till (utan att vara 100 säker) är att med varmvattenbatteri, menas typ varmvatten beredarens storlek, som på det här exemplaret är 30 liter.
Lycka till med eldningen
 
  • Gilla
Rerik
  • Laddar…
K K.O.N skrev:
Ja det är väl bara att elda på det i högra sidan då, startade precis upp en exakt likadan panna som inte varit i bruk på en herrans massa år. Enda skillnaden mot din är att på den här sitter det oljebrännare på vänstra sidan istället för pellets.
Gick över förväntan bra att elda i den faktiskt
Vad jag kan gissa mig till (utan att vara 100 säker) är att med varmvattenbatteri, menas typ varmvatten beredarens storlek, som på det här exemplaret är 30 liter.
Lycka till med eldningen

Tack för svar!
Har säkert suttit oljeeldning innan på denna med men jag tyckte mig höra att föredetta ägaren av denna eldat med ved så blir nog till och testa
 
Batteri beredare betyder att det är en kopparrörsslinga som gör varmvattnet.
 
  • Gilla
Rerik
  • Laddar…
L lat skrev:
Batteri beredare betyder att det är en kopparrörsslinga som gör varmvattnet.

Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.