Hej,

Är spekulant på ett hus som enligt besiktningsprotokollet har betongplattor som fasad, se bild nedan.

har förgäves googlat och sökt här men hittar ingen info alls om det. Är det någon som har mer info om det eller vad jag kan söka på?

huset behöver lite kärlek exteriört, så ev. får man försöka luska ut vad som finns under och helt enkelt byta ut fasaden.

Tack på förhand.
 
  • Vit sidopanel på hus med öppet fönster och växtlighet i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ev vara fibercementplank dvs fasadskivor av fibercement.
 

Bästa svaret

Googla marmoroc
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Marmoroc verkar vara bingo, tack!!
 
  • Gilla
tobbe9012 och 1 till
  • Laddar…
E Emland skrev:
Marmoroc verkar vara bingo, tack!!
Nu vet jag inte bakgrunden men denna fasad kanske inte är snyggast men väldigt praktiskt om man uppskattar underhållsfritt.

Sneglar själv på att byta fasad till marmoroc alt skiffer(beroende på priset)
 
T tobbe9012 skrev:
Nu vet jag inte bakgrunden men denna fasad kanske inte är snyggast men väldigt praktiskt om man uppskattar underhållsfritt.

Sneglar själv på att byta fasad till marmoroc alt skiffer(beroende på priset)
Har du hört något om eller har erfarenhet av fibercementpanel (fasadskivor av fibercement) när det gäller tex montering, underhållsfritt osv?
 
T tobbe9012 skrev:
Nu vet jag inte bakgrunden men denna fasad kanske inte är snyggast men väldigt praktiskt om man uppskattar underhållsfritt.

Sneglar själv på att byta fasad till marmoroc alt skiffer(beroende på priset)
tyvärr verkar den inte vara i så bra skick, från början av 70-talet. Och putsfasaden under inte heller i bra skick. Försöker hitta ungefärlig renoveringskostnad (ca 240kvm väggyta) men från vad jag läst landar det på 700-900k..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.