Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Krilleman Krilleman skrev:
Ingen tvingar dig att läsa en åsikt.
Snarare så kanske inte denna åsikt faller dig i smaken...

Demokrati? Åsiktsfrihet?
hon får såklart tycka vad hon vill. Men hennes åsikter är vänster det är bara ett faktum.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
hon får såklart tycka vad hon vill. Men hennes åsikter är vänster det är bara ett faktum.
Vilket håll dennes åsikt var åt är inte något som jag ville lägga vikt vid.

Det jag ville betona var ditt uttryckande.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nu sa jag leva som han inte vara han. Brukar vara så från eran sida att det bottnar i avundsjuka.

Och än en gång visar den röda "godheten" att om man inte lever och tycker som erat kollektiv så blir det personangrepp och annan mobbning. Snart försöker ni få han bannad säkert i vanlig vänster-cancel manér.
Jag skrev OCKSÅ "leva som han.
Eller för att använda rätt svenska "leva som honom".
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har tvingats lyssna på hennes raljerande i olika trådar. Det är rätt uppenbart var människan står politiskt.
Du är lika lite tvingad att lyssna på @BirgitS, som andra är tvingade att lyssna på dyngan du sprider omkring dig.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
F
S Stakka Bo skrev:
Du verkar inte vara en sympatisk människa. Hur vet du vad folk röstar, av det som sägs i ett publikt forum? Den stil du håller på med hör inte hemma här. Kan du i stället förklara hur man som ett litet bolag med 2 anställda (varav du är 1 av dem) försöker låta så stor och mäktig? Återgå till topic i stället, tack!
Han är "wannambeeare" och lever curlad av föräldrar i sin fantasivärld. Det otäcka i sammanhanget är att han har barn som han kan sprida empatilösa inställning till.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
:crysmile::crysmile: Aldrig någonsin skulle jag vilja leva ett så totalt empatilöst och andefattigt liv. Det finns faktiskt andra värden i tillvaron än att svassa runt på krogar och dricka vin. Jag har fullt tillräckligt pengar - dock kanske inte lika mycket som "herr" Malmgren får av "pappsen".
Men skulle aldrig vilja leva ett så torftigt liv, totalt avskilt från medmänskliga värderingar.
Avundsjuk? Nej absolut inte. Inte på en så tragisk och pinsam figur.
Men ofta verkar han mest vara i en fantasivärld.
Det är lite roligt hur ni vänsterblivna viftar bort era tillkortakommanden med att vi som lyckats har fått det serverat på silverfat via föräldrars pengar eller vad det nu kan vara.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Han är "wannambeeare" och lever curlad av föräldrar i sin fantasivärld. Det otäcka i sammanhanget är att han har barn som han kan sprida empatilösa inställning till.
Jag uppfostrar nästa generation borgare som kan vara motpol mot er galenskap.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är lite roligt hur ni vänsterblivna viftar bort era tillkortakommanden med att vi som lyckats har fått det serverat på silverfat via föräldrars pengar eller vad det nu kan vara.
Men det är ju exakt det du själv raljerat om tidigare i andra trådar om din "papps" som köpt våning åt dig på östermalm!
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är lite roligt hur ni vänsterblivna viftar bort era tillkortakommanden med att vi som lyckats har fått det serverat på silverfat via föräldrars pengar eller vad det nu kan vara.
Eller är det svårt att komma ihåg och hålla reda på vilka påståenden du själv gjort tidigare??
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Men det är ju exakt det du själv raljerat om tidigare i andra trådar om din "papps" som köpt våning åt dig på östermalm!
Raljerar vet jag inte, jag har nämnt mina föräldrar gjorde några bostadklipp under bostadscrashen på 90-talet
 
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag uppfostrar nästa generation borgare som kan vara motpol mot er galenskap.
Men glid nu inte på regelverket..

§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Men glid nu inte på regelverket..

§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
Rätt svårt diskutera varför fackförbund är skit utan att det blir politiskt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Rätt svårt diskutera varför fackförbund är skit utan att det blir politiskt
Nej, absolut inte. Oftast blir det billigare att vara med ett fackförbund och erhålla alla förmåner du får på köpet, än att tecka det vid sidan av. Glöm heller inte tryggheten då. Men som sagt det, det kanske inte är så viktigt i ett bolag med 2 anställda!
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
Den illröda retoriken har inga gränser av hyckleri. Om det skulle vara så att hans pappa har köpt hans lägenhet så är han en parasit och tillför inte samhället någonting? Hur går det ihop?

Medans ni själva skyfflar in folk till bidragsberoende eller hittar på några låtsatsjobb som kommunikatörer, myndighet för slöjdfrågor eller vad det nu kan vara.

Ramla av stolen nu men jag har lovat att betala lägenheter/boende för mina båda två döttrar när de läser vidare på universitet om flera år. Först måste de läsa natur också. Även de parasiter?

Erkänn nu, du skulle också vilja leva som Herr Malmgren.
Bidragsberoende...? Du menar kanske samma bidrag som låntagare får för att de köpt något de egentligen inte hade råd till??
 
F frasen_36 skrev:
Bidragsberoende...? Du menar kanske samma bidrag som låntagare får för att de köpt något de egentligen inte hade råd till??
Tror jag har missat något. Finns det något bidrag för låntagare? Menar du ränteavdraget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.