Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nu sa jag leva som han inte vara han. Brukar vara så från eran sida att det bottnar i avundsjuka.

Och än en gång visar den röda "godheten" att om man inte lever och tycker som erat kollektiv så blir det personangrepp och annan mobbning. Snart försöker ni få han bannad säkert i vanlig vänster-cancel manér.
Det beror nog i väldigt hög grad på hur man uttrycker sig. Som man ropar får man svar
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Är det personangrepp om jag kallar gruppen rött för avundsjuka? Även där så ser man det kolletiva skadliga tänket hos vänstern. Man kan inte skilja kollektivet från person.
Ska ja behöva ha sakargument att tycka att personlig mobbing på person är fel? I vänstervärlden är det ju ok att mobbas det vet jag.
Höginkomsttagare och företag och överklassen har alltid varit rädda för kollektivet dvs det kollektivet de själva inte tillhör.
Det finns faktiskt ingen som har ett starkare kollektiv än höginkomsttagare och välsituerade samt överklass det är bara det att det utnyttjas i det tysta
 
  • Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag maxar min tjänstepension på 30 procent av lönen (över det är inte avdragsgill).


Edit: mitt bolag kommer aldrig vara ansluten. De som inte gillar det får söka jobb på annan plats. När jag var anställd så var inte arbetsgivaren ansluten vilket jag såg som positivt
Du verkar vara en hårding du!

Men har man bara 2 anställda så kanske man inte borde verka så stor och prata i de termerna.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är bara autister som reagerar på ordet ALLA. ALLA finns inte när man pratar grupper.
Jag är inte autentisk. Jag känner några på det spektrumet och de reagerar inte alls annorlunda på ordet alla. Som så ofta verkar du ha dålig kunskap.

Om nu inte alla finns när man pratar grupper så kan du ju lämpligen låta bli att använda ordet alla när du pratar om grupper.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag gissar på total pratar om flyktingar och inte kvalificerade arbetskraftsinvandrare.
Så du gissar och därmed kanske gillar ett inlägg fast du kan ha gissat fel.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nu förstår jag ingeting vad du tror att jag skriver.. Vad är det för påhopp? Svara du på rätt inlägg?
Ja jag håller med. Mina vassaste kollegor i matematik är indiska kvinnor. Vassaste kemisterna polskor. Våran forskningschef är från Iran. Jag jobbar ohehört internationellt. Talar och skriver på engelska dagligen.

Nu får du förklara för mig ditt påhopp.
När folk pratar om att skyfflar in folk till bidragsberoende så brukar det gälla invandrare. Om jag missförstod så beklagar jag det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är inte autentisk. Jag känner några på det spektrumet och de reagerar inte alls annorlunda på ordet alla. Som så ofta verkar du ha dålig kunskap.

Om nu inte alla finns när man pratar grupper så kan du ju lämpligen låta bli att använda ordet alla när du pratar om grupper.

Så du gissar och därmed kanske gillar ett inlägg fast du kan ha gissat fel.
Du gissade ju själv fel då han inte alls pratar om invandrare. Jag läste vad du skrev utan att läsa speciellt noga vad Total skrev. Dumt av mig tro det fanns någon substans i vad en gråsosse skriver.

Hur blir man så grå som du? Är det genom att bo i ditt 60-tals miljonprojekt?
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Din rödhet förblindar dig. Var har jag ens nämnt invandrare? Ni ser "rasister" i varje hörn.
Jag är inte röd. Jag ser inte rasister i varje hörn, i verkligheten är det väldigt sällan tack och lov men de dyker upp då och då i det här forumet.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du gissade ju själv fel då han inte alls pratar om invandrare. Jag läste vad du skrev utan att läsa speciellt noga vad Total skrev. Dumt av mig tro det fanns någon substans i vad en gråsosse skriver.

Hur blir man så grå som du? Är det genom att bo i ditt 60-tals miljonprojekt?
Jag är inte heller gråsosse, jag har ju redan skrivit att jag inte är sosse.

Här i huset vimlar det av högutbildade som läkare, jurist, civilingenjör så inte blir man sosse av det i alla fall. Så det är väl mer så att det inte är substans i vad du skriver.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är inte heller gråsosse, jag har ju redan skrivit att jag inte är sosse.

Här i huset vimlar det av högutbildade som läkare, jurist, civilingenjör så inte blir man sosse av det i alla fall. Så det är väl mer så att det inte är substans i vad du skriver.
Du vet inte vad du själv är. Du är sosse. Du kanske röstar C men du är sosse
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Är det personangrepp om jag kallar gruppen rött för avundsjuka? Även där så ser man det kolletiva skadliga tänket hos vänstern. Man kan inte skilja kollektivet från person.
Ska ja behöva ha sakargument att tycka att personlig mobbing på person är fel? I vänstervärlden är det ju ok att mobbas det vet jag.
Första meningen är svårförstådd.

I den här tråden så håller en moderat på med personangrepp och personlig mobbning så på vilket sätt skulle det vara ett vänsterbeteende?
Trump är ju en välkänd mobbare och mobbning förekommer bland högutbildade i Sverige.

Men det vore ju betydligt trevligare i tråden om det gick att föra en diskussion om trådens ämne utan personangrepp. Det är trådens ämne som du borde ha sakargument om i stället för att angripa personerna som skriver.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du vet inte vad du själv är. Du är sosse. Du kanske röstar C men du är sosse
Trams
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Första meningen är svårförstådd.

I den här tråden så håller en moderat på med personangrepp och personlig mobbning så på vilket sätt skulle det vara ett vänsterbeteende?
Trump är ju en välkänd mobbare och mobbning förekommer bland högutbildade i Sverige.

Men det vore ju betydligt trevligare i tråden om det gick att föra en diskussion om trådens ämne utan personangrepp. Det är trådens ämne som du borde ha sakargument om i stället för att angripa personerna som skriver.
Det är ju du och dina gelikar i tråden som fört tråden mot denna ton.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du vet inte vad du själv är. Du är sosse. Du kanske röstar C men du är sosse
Du verkar inte vara en sympatisk människa. Hur vet du vad folk röstar, av det som sägs i ett publikt forum? Den stil du håller på med hör inte hemma här. Kan du i stället förklara hur man som ett litet bolag med 2 anställda (varav du är 1 av dem) försöker låta så stor och mäktig? Återgå till topic i stället, tack!
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
S Stakka Bo skrev:
Du verkar inte vara en sympatisk människa. Hur vet du vad folk röstar, av det som sägs i ett publikt forum? Den stil du håller på med hör inte hemma här. Kan du i stället förklara hur man som ett litet bolag med 2 anställda (varav du är 1 av dem) försöker låta så stor och mäktig? Återgå till topic i stället, tack!
Jag har tvingats lyssna på hennes raljerande i olika trådar. Det är rätt uppenbart var människan står politiskt.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har tvingats lyssna på hennes raljerande i olika trådar.
Ingen tvingar dig att läsa en åsikt.
Snarare så kanske inte denna åsikt faller dig i smaken...

Demokrati? Åsiktsfrihet?
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.