I somras köpte jag fem kubik stjälpt björkved, betalade 750 kr/kubik. Tyckte att det var rätt styvt då, men förstod att det var normalpris ungefär.

Nu läser jag om hisnande priser på flera tusen kronor/kubik! Så jag blev nyfiken - var bor du, och vad kostar veden?
 
600:- /m³ (säck) björkved.
Utanför Borlänge.
 
Redigerat:
Davidbagare
600kr/kubik stjälpt torr björkved.
Strax utanför Karlstad
 
Var och hämtade 4 kbm staplad torr kluven lövved idag för 750 kr totalt. Eg 250 per kbm men han hade mätt lite snålt men ville inte ha mer. Skövde
 
Davidbagare
john68 john68 skrev:
Var och hämtade 4 kbm staplad torr kluven lövved idag för 750 kr totalt. Eg 250 per kbm men han hade mätt lite snålt men ville inte ha mer. Skövde
Hur fick du tag på den säljaren? Har han bott under en sten senaste året? Eller är det en släkting?
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Hur fick du tag på den säljaren? Har han bott under en sten senaste året? Eller är det en släkting?
En granne som jag köper ensilage av. Han hade kapat upp vindfällor som fanns runt gärderna och ringde och frågade om jag ville köpa. Hade iofs redan för ett år men allt går åt. Hämtade oxå 1kbm i skogen som jag fällde i våras. Klenved till köksspis och kakelugnen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
850:-/m³ björkved, stjälpt mått levererat till garageuppfart.
Söderköping
 
Jag betalade 750kr/kbm för kluven björkved. Men då ingick leverans och stapling inne i min vedbod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.