Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns ju massor med bra anektoder om invandrare. I stort sett alla invandrare från Iran har varit en bra affär för Sverige tex. Men det ändrar ju inte att totala utfallet är negativt för Sverige.

Personligen är jag väldigt positiv inför arbetskraftsinvandring av kvalificerat arbete, det är en nödvändighet för svenska entreprenörer.

Lite roligt du kör med anektoder för övrigt du brukar vara väldigt negativa mot dem när andra för samma sak.
Och ändå gillade du TotalControls inlägg där han just påstod att invandrare är bidragsberoende utan att ta hänsyn till olika sorters invandrare?

Anekdoter fungerar bra när det gäller att påvisa att ett påstående om alla inte stämmer eftersom det då just räcker med att visa att det finns andra fall. Anekdoter fungerar inte för att påvisa statistiskt samband, vad som är normalt och liknande.

Nu kom TotalControl med ett svepande påstående om invandrare och då räcker det ju utmärkt att påpeka att det inte stämmer.

Så vad har du för underlag till detta påstående?
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men det ändrar ju inte att totala utfallet är negativt för Sverige.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och ändå gillade du TotalControls inlägg där han just påstod att invandrare är bidragsberoende utan att ta hänsyn till olika sorters invandrare?

Anekdoter fungerar bra när det gäller att påvisa att ett påstående om alla inte stämmer eftersom det då just räcker med att visa att det finns andra fall. Anekdoter fungerar inte för att påvisa statistiskt samband, vad som är normalt och liknande.

Nu kom TotalControl med ett svepande påstående om invandrare och då räcker det ju utmärkt att påpeka att det inte stämmer.

Så vad har du för underlag till detta påstående?
Det är bara autister som reagerar på ordet ALLA. ALLA finns inte när man pratar grupper. Jag gissar på total pratar om flyktingar och inte kvalificerade arbetskraftsinvandrare.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag känner och har känt invandrare som jobbar som matematiker och numera ytterst välavlönad hög chef, socialsekreterare, löneadministratör, kioskägare och väldigt många civilingenjörer. Har du helt tappat verklighetsförankringen?
Nu förstår jag ingeting vad du tror att jag skriver.. Vad är det för påhopp? Svara du på rätt inlägg?
Ja jag håller med. Mina vassaste kollegor i matematik är indiska kvinnor. Vassaste kemisterna polskor. Våran forskningschef är från Iran. Jag jobbar ohehört internationellt. Talar och skriver på engelska dagligen.

Nu får du förklara för mig ditt påhopp.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och ändå gillade du TotalControls inlägg där han just påstod att invandrare är bidragsberoende utan att ta hänsyn till olika sorters invandrare?
BirgitS BirgitS skrev:
Nu kom TotalControl med ett svepande påstående om invandrare och då räcker det ju utmärkt att påpeka att det inte stämmer.
Din rödhet förblindar dig. Var har jag ens nämnt invandrare? Ni ser "rasister" i varje hörn.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nu förstår jag ingeting vad du tror att jag skriver.. Vad är det för påhopp? Svara du på rätt inlägg?
Ja jag håller med. Mina vassaste kollegor i matematik är indiska kvinnor. Vassaste kemisterna polskor. Våran forskningschef är från Iran. Jag jobbar ohehört internationellt. Talar och skriver på engelska dagligen.

Nu får du förklara för mig ditt påhopp.
När jag läser ditt inlägg igen står det inget om invandrare. Hon är bra märklig den där människan
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du verkar också syssla med det när du börjar tala om att vissa är avundsjuka i stället för att komma med sakargument.
Är det personangrepp om jag kallar gruppen rött för avundsjuka? Även där så ser man det kolletiva skadliga tänket hos vänstern. Man kan inte skilja kollektivet från person.
Ska ja behöva ha sakargument att tycka att personlig mobbing på person är fel? I vänstervärlden är det ju ok att mobbas det vet jag.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Är det personangrepp om jag kallar gruppen rött för avundsjuka? Även där så ser man det kolletiva skadliga tänket hos vänstern. Man kan inte skilja kollektivet från person.
Ska ja behöva ha sakargument att tycka att personlig mobbing på person är fel? I vänstervärlden är det ju ok att mobbas det vet jag.
Speciellt mobba icke anslutna medarbetare
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ska jag ha empati för människor som istället för kämpat i skolan suttit och inte gjort ett skit, i värsta fall har de stört ordningen för de andra eleverna. Varför ska jag ha empati till sjuka som inte haft vett att ha sjukförsäkring. Osv, osv.
Man blir väl för f... n inte frisk av en sjukförsäkring!? Det kanske du eller dina anhöriga får uppleva nån gång. Total avsaknad av empati alltså.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Personligen är jag väldigt positiv inför arbetskraftsinvandring av kvalificerat arbete, det är en nödvändighet för svenska entreprenörer.
Du är alltså emot det mesta av arbetskraftsinvandringen?
 
kashieda kashieda skrev:
Du är alltså emot det mesta av arbetskraftsinvandringen?
Nja, men det ska inte vara möjligt bli svensk medborgare om man inte har ett kvalificerat arbete.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ska jag ha empati för människor som istället för kämpat i skolan suttit och inte gjort ett skit, i värsta fall har de stört ordningen för de andra eleverna. Varför ska jag ha empati till sjuka som inte haft vett att ha sjukförsäkring. Osv, osv.
Hur är det med barn då? Får dom skylla sig själva för att dom föddes med fattiga föräldrar?

Sjukförsäkringar från ett vinstdrivande företag är inte en bra lösning för allmän sjukvård
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hur är det med barn då? Får dom skylla sig själva för att dom föddes med fattiga föräldrar?

Sjukförsäkringar från ett vinstdrivande företag är inte en bra lösning för allmän sjukvård
Du tänker på sjukVÅRDSförsäkring. Något helt annat. Även det att föredra i privat regi självfallet
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nja, men det ska inte vara möjligt bli svensk medborgare om man inte har ett kvalificerat arbete.
Men det mesta av arbetskraftsinvandringen ÄR inte till kvalificerat arbete.

Om du nu inte räknar lokalvård och pizzabak till kvalificerat arbete... Det är klart, det är ju billigare att anställa en nyinflyttad som inte har koll på villkoren som gäller.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Den illröda retoriken har inga gränser av hyckleri. Om det skulle vara så att hans pappa har köpt hans lägenhet så är han en parasit och tillför inte samhället någonting? Hur går det ihop?

Medans ni själva skyfflar in folk till bidragsberoende eller hittar på några låtsatsjobb som kommunikatörer, myndighet för slöjdfrågor eller vad det nu kan vara.

Ramla av stolen nu men jag har lovat att betala lägenheter/boende för mina båda två döttrar när de läser vidare på universitet om flera år. Först måste de läsa natur också. Även de parasiter?

Erkänn nu, du skulle också vilja leva som Herr Malmgren.
När det gäller bidrag så är ju företag de största bidragstagarna så där väl en del hyckleri om beroende.
Och om man utnyttjar sina föräldrar med att ta emot lägenheter och div så parasiterar man ju på sina föräldrar.
Och ja det finns väl inom kommuner o stat arbeten som kan tyckas som låtsas arbeten. Och det finns det i alla verksamheter men om man inte vet vad de gör och har en bra inblick så vet man int.
Fick ofta höra av arbetskamrater att dom där jävla ingenjörerna gör ju ingenting för det intrycket fick man ju ganska ofta men det stämde ju för det mesta int
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.