Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Citat från Anders Skit ska skit ha.

Varför och vad blir bättre av det?
 
N Niq skrev:
Citat från Anders Skit ska skit ha.

Varför och vad blir bättre av det?
Jag säger ju att idiologiskt tycker jag att skit ska skit ha. Men dessa fattighjon kommer bli desperados och råna, stjäla och kidnappa. Därför måste de får lite korvören, så lite att det är bättre jobba så mycket det inte är värt risken att vara kriminell
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag säger ju att idiologiskt tycker jag att skit ska skit ha. Men dessa fattighjon kommer bli desperados och råna, stjäla och kidnappa. Därför måste de får lite korvören, så lite att det är bättre jobba så mycket det inte är värt risken att vara kriminell
Det verkar ju som om det finns en del som redan nu inte direkt finner sig i att leva i segregerade samhällen utan tar saken i egna händer. Den starkes rätt som det hette en gång i tiden. Nej det är inte hela sanningen men en del av den. Om några tiotals år så kanske de åker och gör räder i Lidingö o Djursholm
 
K kortis skrev:
Det verkar ju som om det finns en del som redan nu inte direkt finner sig i att leva i segregerade samhällen utan tar saken i egna händer. Den starkes rätt som det hette en gång i tiden. Nej det är inte hela sanningen men en del av den. Om några tiotals år så kanske de åker och gör räder i Lidingö o Djursholm
Ja allså i det hela måste det ju såklart finnas hårda straff osv. Men att helt fimpa skyddsnäten det tror jag kommer slå tillbaka. Visst man skulle kunna lösa det med gated communities. Men vette fan. Rätt skönt kunna röra sig på stan utan att bli rånad stup i kvarten
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja allså i det hela måste det ju såklart finnas hårda straff osv. Men att helt fimpa skyddsnäten det tror jag kommer slå tillbaka. Visst man skulle kunna lösa det med gated communities. Men vette fan. Rätt skönt kunna röra sig på stan utan att bli rånad stup i kvarten
Och förstås särskilt skönt för dig som säger dig bo på östermalm där "pappsen" köpt en våning åt dig. Det har du ju raljerat om tidigare i andra trådar. Snacka om att vara menlös parasit som inte tillför samhället nåt.
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja allså i det hela måste det ju såklart finnas hårda straff osv. Men att helt fimpa skyddsnäten det tror jag kommer slå tillbaka. Visst man skulle kunna lösa det med gated communities. Men vette fan. Rätt skönt kunna röra sig på stan utan att bli rånad stup i kvarten
Det kanske är så att om det blir tillräckligt stora klyftor och tillräckligt många som ska leva på smulor så skiter det sig på riktigt. Jag menar inte direkt revolution men det kan ju börja likna typ Mexiko
 
F frasen_36 skrev:
Snacka om att vara menlös parasit som inte tillför samhället nåt.
Den illröda retoriken har inga gränser av hyckleri. Om det skulle vara så att hans pappa har köpt hans lägenhet så är han en parasit och tillför inte samhället någonting? Hur går det ihop?

Medans ni själva skyfflar in folk till bidragsberoende eller hittar på några låtsatsjobb som kommunikatörer, myndighet för slöjdfrågor eller vad det nu kan vara.

Ramla av stolen nu men jag har lovat att betala lägenheter/boende för mina båda två döttrar när de läser vidare på universitet om flera år. Först måste de läsa natur också. Även de parasiter?

Erkänn nu, du skulle också vilja leva som Herr Malmgren.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
Den illröda retoriken har inga gränser av hyckleri. Om det skulle vara så att hans pappa har köpt hans lägenhet så är han en parasit och tillför inte samhället någonting? Hur går det ihop?

Medans ni själva skyfflar in folk till bidragsberoende eller hittar på några låtsatsjobb som kommunikatörer, myndighet för slöjdfrågor eller vad det nu kan vara.

Ramla av stolen nu men jag har lovat att betala lägenheter/boende för mina båda två döttrar när de läser vidare på universitet om flera år. Först måste de läsa natur också. Även de parasiter?

Erkänn nu, du skulle också vilja leva som Herr Malmgren.
:crysmile::crysmile: Aldrig någonsin skulle jag vilja leva ett så totalt empatilöst och andefattigt liv. Det finns faktiskt andra värden i tillvaron än att svassa runt på krogar och dricka vin. Jag har fullt tillräckligt pengar - dock kanske inte lika mycket som "herr" Malmgren får av "pappsen".
Men skulle aldrig vilja leva ett så torftigt liv, totalt avskilt från medmänskliga värderingar.
Avundsjuk? Nej absolut inte. Inte på en så tragisk och pinsam figur.
Men ofta verkar han mest vara i en fantasivärld.
 
  • Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
Nu sa jag leva som han inte vara han. Brukar vara så från eran sida att det bottnar i avundsjuka.

Och än en gång visar den röda "godheten" att om man inte lever och tycker som erat kollektiv så blir det personangrepp och annan mobbning. Snart försöker ni få han bannad säkert i vanlig vänster-cancel manér.
 
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nu sa jag leva som han inte vara han. Brukar vara så från eran sida att det bottnar i avundsjuka.

Och än en gång visar den röda "godheten" att om man inte lever och tycker som erat kollektiv så blir det personangrepp och annan mobbning. Snart försöker ni få han bannad säkert i vanlig vänster-cancel manér.
Nu är jag varken "röd eller vänster" eller minsta avundsjuk så där drog du en nit. Tycker bara att total avsaknad av empati är klandervärd. Särskilt när man basunerar ut att sjuka och fattiga får skylla sig själva.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Nu är jag varken "röd eller vänster" eller minsta avundsjuk så där drog du en nit. Tycker bara att total avsaknad av empati är klandervärd. Särskilt när man basunerar ut att sjuka och fattiga får skylla sig själva.
Varför ska jag ha empati för människor som istället för kämpat i skolan suttit och inte gjort ett skit, i värsta fall har de stört ordningen för de andra eleverna. Varför ska jag ha empati till sjuka som inte haft vett att ha sjukförsäkring. Osv, osv.
 
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Medans ni själva skyfflar in folk till bidragsberoende eller hittar på några låtsatsjobb som kommunikatörer, myndighet för slöjdfrågor eller vad det nu kan vara.
Jag känner och har känt invandrare som jobbar som matematiker och numera ytterst välavlönad hög chef, socialsekreterare, löneadministratör, kioskägare och väldigt många civilingenjörer. Har du helt tappat verklighetsförankringen?
Maxwells demon TotalControl skrev:
Erkänn nu, du skulle också vilja leva som Herr Malmgren.
Inte heller jag skulle vilja leva som Anders utan jag (och sambon) har alltid velat leva ett liv med så mycket familjetid tillsammans som möjligt i stället för att ta långluncher med kollegor och resa iväg själva med kompisar.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Och än en gång visar den röda "godheten" att om man inte lever och tycker som erat kollektiv så blir det personangrepp och annan mobbning.
Ojoj, så mycket personangrepp och mobbning som Anders har kommit med. Du verkar också syssla med det när du börjar tala om att vissa är avundsjuka i stället för att komma med sakargument.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ska jag ha empati för människor som istället för kämpat i skolan suttit och inte gjort ett skit, i värsta fall har de stört ordningen för de andra eleverna. Varför ska jag ha empati till sjuka som inte haft vett att ha sjukförsäkring. Osv, osv.
Därför att det är vad empati (medkänsla) innebär.

Du har ju inte heller empati med dem som har kämpat hårt i skolan men trots det inte kunnat klara av högre utbildning. Du tror ju att det är genetiskt så det är ju inte deras fel.

Undrar hur mycket sjukförsäkring du skulle ha råd med om du tvingades leva på de pengar som du betalar dem som serverar din mat, levererar din mat, diskar din disk osv. Din sätt att leva kräver att det finns lågbetalda utnyttjade människor.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag känner och har känt invandrare som jobbar som matematiker och numera ytterst välavlönad hög chef, socialsekreterare, löneadministratör, kioskägare och väldigt många civilingenjörer. Har du helt tappat verklighetsförankringen?

Inte heller jag skulle vilja leva som Anders utan jag (och sambon) har alltid velat leva ett liv med så mycket familjetid tillsammans som möjligt i stället för att ta långluncher med kollegor och resa iväg själva med kompisar.
Finns ju massor med bra anektoder om invandrare. I stort sett alla invandrare från Iran har varit en bra affär för Sverige tex. Men det ändrar ju inte att totala utfallet är negativt för Sverige.

Personligen är jag väldigt positiv inför arbetskraftsinvandring av kvalificerat arbete, det är en nödvändighet för svenska entreprenörer.

Lite roligt du kör med anektoder för övrigt du brukar vara väldigt negativa mot dem när andra för samma sak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.