Hej,
Har precis monterat ned en flaggstång och nu ska jag försöka få bort fundamentet (eller åtminstone den översta fyrkantiga delen) som sticker upp i gräsmattan. Det verkar som om det finns ett runt fundament undertill. Vår tomt gör det svårt för mig att hyra en grävmaskin, då behöver jag göra ett stort hål i häcken, vilket jag vill undvika.

Har läst en del på forumet och det verkar som att borra + snigeldynamit skulle kunna fungera. Gräva och välta blir väldigt mycket jobb. Det räcker med att få bort tillräckligt mycket så att det kan växa gräs ovanpå.
Tacksam för tips!
 
  • Grävd grop i en trädgård med en stor betongfundamentblock halvt upptaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd grop i gräsmatta med betongplatta, potentiellt fundament för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara hyra eller låna en slagborrmaskin med spett så är den borta på under 45min
 
  • Gilla
fohlsom
  • Laddar…
B
Tror det går fort med bilmaskin. Vi tog bort några gamla fundament i trädgården till staket med mera. Vi bilade bara bort översta kanske 10cm och lät resten vara kvar, så man inte behövde återfylla så mycket. Det tog inte lång tid alls.
 
  • Gilla
fohlsom
  • Laddar…
Är det vanlig betong så funkar en vanlig slägga.
 
  • Gilla
fohlsom
  • Laddar…
Tack för tipsen! Ska prova med slagborr och spett då jag har det hemma.
 
Tack än en gång för era tips. Det gick bra med spett och slägga och sen tog jag en vinkelslip för armeringsjärnen. Tog knappt två timmar. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.