Hej alla ni som har mer än +20⁰C hemma.

Jag läser massor med bra skäl till att JUST NI ska ha det.

Samtidigt läser jag massor av inlägg/trådar, av bla er, om att vi måste, i solidaritetens namn, och för att pressa ner elpriserna som ni inte har råd med, dra ned på vår elkonsumtion.

Kan ni förklara varför ni inte behöver delta i den besparingen?

Jag har definitivt inte lust med att staten betalar ut nån form av kompensation till dem som inte bidrar själva.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Düsseldorff
L lat skrev:
Hej alla ni som har +20⁰C hemma.

Jag läser massor med bra skäl till att JUST NI ska ha det.

Samtidigt läser jag massor av inlägg/trådar, av bla er, om att vi måste, i solidaritetens namn, och för att pressa ner elpriserna som ni inte har råd med, dra ned på vår elkonsumtion.

Kan ni förklara varför ni inte behöver delta i den besparingen?

Jag har definitivt inte lust med att staten betalar ut nån form av kompensation till dem som inte bidrar själva.
Hej din jävla snedseglare. Varför så aggressiv? Jag har i detta nu 20,8 hemma men värmepumpen är inte ens påslagen för säsongen ännu. Vad är det du vill uppnå med ditt inlägg? En digital skampåle?
 
  • Gilla
Grod4n och 20 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Hej alla ni som har +20⁰C hemma.

Jag läser massor med bra skäl till att JUST NI ska ha det.

Samtidigt läser jag massor av inlägg/trådar, av bla er, om att vi måste, i solidaritetens namn, och för att pressa ner elpriserna som ni inte har råd med, dra ned på vår elkonsumtion.

Kan ni förklara varför ni inte behöver delta i den besparingen?

Jag har definitivt inte lust med att staten betalar ut nån form av kompensation till dem som inte bidrar själva.
Det är alltså "Snömos" som ska in på lodrät rad nr 17.
 
  • Haha
  • Gilla
Buuzzz och 21 till
  • Laddar…
Bah!
+20C är för pöbeln ;)
minst +23C kanske +24C innomhus och och 32C i poolen ska det va!
Det är precis som med trängselskatter , är det tillräckligt dyrt slipper man beblanda sig med mindre bemedlade och det blir bättre för miljön

<viss ironi kan förekomma och denna post reflekterar inte åsikten av skribenten>
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 14 till
  • Laddar…
Tanken var att röra lite getingboet och det verkar ju funka
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Tanken var att röra lite getingboet och det verkar ju funka
Tror det mest var din bristande kunskap i meningsuppbyggnad som irriterade. 2 personer och 2 driver med dig.
 
  • Gilla
  • Haha
MiaV och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
L lat skrev:
Tanken var att röra lite getingboet och det verkar ju funka
Funka? I så fall är dina syften väldigt oklara för mig. Om det däremot är nån sort allmän agitation du är ute efter så kanske du är nöjd.

Jag tycker att det finns en jävla massa trådar om energibesparing här på byggahus. Det finns folk som skriver att de helt kommer stänga av värmesystemen, köra på kamineldning och vara nöjda om värmen överstiger 14 grader.

Sen finns det såklart en och annan som vill ha 32 grader i poolen i januari. Men det kommer kosta så inihelvete mycket att det är en utopi. Om man inte är ekonomiskt oberoende i ordets rätta bemärkelse men då hänger man inte på byggahus.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Jag värmer med egen ved och min uppvärmning påverkas därmed inte av dagens elpriser, självklart kan det bli över 20° i bland och då öppnar jag fönstret om det känns för varmt;)
 
  • Gilla
-MH- och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Hej alla ni som har mer än +20⁰C hemma.

Jag läser massor med bra skäl till att JUST NI ska ha det.

Samtidigt läser jag massor av inlägg/trådar, av bla er, om att vi måste, i solidaritetens namn, och för att pressa ner elpriserna som ni inte har råd med, dra ned på vår elkonsumtion.

Kan ni förklara varför ni inte behöver delta i den besparingen?

Jag har definitivt inte lust med att staten betalar ut nån form av kompensation till dem som inte bidrar själva.
Kan du förklara varför just du ska få ha över +18 grader hemma? Varför behöver inte du delta i besparingarna?
 
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Om det nu finns nån som vill vara lite seriös, så fanns det faktiskt en tanke bakom.

Ni som eldar med ved behöver ju inte känna sig träffade, utan som kanske framgick så handlar det om el....
Eller var det också otydligt?

Det är inte helt ovanligt att läsa här på forumet om folk som har både 23⁰ och mer inomhus, men som samtidigt anser att "elbristen" är nån annans fel & att staten bör kompensera ALLA för det höga elpriserna.

Samtidigt så säger ett enigt EU och svenska myndigheter att om vi minskar elförbrukningen med 5% så bör elpriserna hamna på liknande nivå som förra vintern.

Och som kanske är bekant står värmen för den största delen av elförbrukningen i hus som på nåt sätt värms med el. Och som kanske också är bekant så är det enklaste sättet att dra ned på förbrukningen att sänka värmen med någon grad.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
du förklara varför just du ska få ha över +18 grader hemma? Varför behöver inte du delta i besparingarna?
Kanske för att jag inte använder el till uppvärmning och redan sänkt övrig elförbrukning med hittils i år runt 40%?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Är frusen av mig, har inget extra fett på kroppen som värmer (dragit mitt strå till stacken genom att inte överkonsumera mat)
Jobbar i kyl och frysrum, och när jag kommer hem efter kanske 8-10 timmar i -25 grader, vill jag ha det varmt o skönt, 21-23 grader.
Jag spar på andra sätt. Har inte överdrivet stor bostad, duschar inte stup i kvarten. Diskar/ tvättar med omtanke mm.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Om det nu finns nån som vill vara lite seriös
Om du ville ha seriösa svar kanske du skulle skapa en seriös tråd och inte en troll-liknande?
 
  • Gilla
MiaV och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
David Wallin och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.