J
Provar för första gången med pellets. Det var många som tyckte att det kommer inte funka.
Jag ser inga problem, brinner fint! Ingenting att klaga på.
 
  • Gilla
Strip och 4 till
  • Laddar…
Hur ser det ut när det inte är nytänt då? Blir det inte ett tjockt kvävande lager aska över pelletsen?
Hur upplevde du värmeutbytet, bättre eller sämre än ved?
 
:thinking: Kan man sätta in en "sån där" korg i pelletskaminen vid elavbrott? Funkar då draget då skruv och fläkt inte går :thinking:?
 
yonna yonna skrev:
:thinking: Kan man sätta in en "sån där" korg i pelletskaminen vid elavbrott? Funkar då draget då skruv och fläkt inte går :thinking:?
Fråga tillverkaren av pelletskaminen, själv skulle jag hellre skaffa ett batteri och en omformare så jag kunde använda kaminen även utan nätanslutning
 
Jag tycker också att det fungerar perfekt! Ger skön och behaglig värme till skillnad från ved som blir så in i bänken varmt i min kamin. Det enda jag funderar på är sotbildningen. Det blir svart på verticulitplattan direkt ovanför pelletskorgen. Vet inte om det generellt blir mer sot av pellets? Jag kör med draft booster i uppstart, lucka på glänt och snålar inte med tändkuddar. Tar lite tid att få upp värmen men sen brinner det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.