Status
Inte öppen för fler kommentarer.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Absolut inte. Och det gäller för övrigt även kyrkor utan historiskt värde
Och då undrar jag vilka dina argument för detta är? Samt - stödjer du själv aktivt bevarandet av religiösa samfund och deras byggnader?
 
S sunqan skrev:
Och då undrar jag vilka dina argument för detta är? Samt - stödjer du själv aktivt bevarandet av religiösa samfund och deras byggnader?
Mitt argument är att det är en viktig del av svensk historia och kultur. Men vi behöver inte bevara fastigheter som

Historisk byggnad med texten "Filadelfiakyrkan" på fasaden, människor och bilar på gatan framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller

Stort, rött tegelbyggnad med kors och klart modernistisk design i stadsområde.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mitt argument är att det är en viktig del av svensk historia och kultur. Men vi behöver inte bevara fastigheter som

[bild]

Eller

[bild]
Eller vad statskyrkan anbelangar - som en del av ett långvarigt förtryck av andra samfund...
 
Objektiva definitionen av slöseri:
"Sånt som Andreas tycker är dumt eller inte klarar av att förstå".
 
kashieda kashieda skrev:
Objektiva definitionen av slöseri:
"Sånt som Andreas tycker är dumt eller inte klarar av att förstå".
Är det Anders du syftar på? Du skriver Andreas heka tiden, så det är svårt att veta om du läst fel eller ägnar dig åt nån missriktad härskarteknik
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mitt argument är att det är en viktig del av svensk historia och kultur. Men vi behöver inte bevara fastigheter som

[bild]

Eller

[bild]
Och som vanligt svarar du inte på hela frågan.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
S sunqan skrev:
Är det Anders du syftar på? Du skriver Andreas heka tiden, så det är svårt att veta om du läst fel eller ägnar dig åt nån missriktad härskarteknik
Det verkar ju vara Anders stil, men han verkar inte ens förstå piken.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fattiga är ju självförvållat så det vette fan. Men något socialt skyddsnät måste vi ha, det eller gated communities
Alla som inte har några pengar får ju faktiskt skylla sig själva också - fuck skyddsnät.
 
T Trädgränsen skrev:
Alla som inte har några pengar får ju faktiskt skylla sig själva också - fuck skyddsnät.
Jag håller idiologiskt med dig. Skit ska skit ha.
Men problemet är bara att samhället kommer bli otryggt om det springer runt massor fattiga och rånar folk. Titta på länder som Mexiko där medelklassen får ha livakt till sina barn så de inre blir kidnappade.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kyrkoskatten går till att hålla våra kyrkor vid liv. Det betalar för att underhålla kyrkan och kyrkogård.

Fattigdom drabbar bara folk utan koll på sin ekonomi. Rent idologiskt får de skylla sig själva. Men även jag förstår vi måste ha skyddsnät om inte samhället ska bli osäkert.

Sjukdom kan drabba vem som helst, man måste ha sjukförsäkring och efterlevandeförsäkring. Och det trots högsta skatterna i världen
Fyfan vad blödigt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag håller idiologiskt med dig. Skit ska skit ha.
Men problemet är bara att samhället kommer bli otryggt om det springer runt massor fattiga och rånar folk. Titta på länder som Mexiko där medelklassen får ha livakt till sina barn så de inre blir kidnappade.
Ok, du har en poäng där - hur gör vi för att slippa det? Det låter ju inte alls bra
 
T Trädgränsen skrev:
Ok, du har en poäng där - hur gör vi för att slippa det? Det låter ju inte alls bra
Man måste ha ett skyddsnät som är så lågt så att det betalar sig att arbeta men inte så lågt att man väljer bli kriminell
 
S sunqan skrev:
Vad har kommunism med saken att göra?
Enligt honom är allt till vänster om M kommunister.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag håller idiologiskt med dig. Skit ska skit ha.
Men problemet är bara att samhället kommer bli otryggt om det springer runt massor fattiga och rånar folk. Titta på länder som Mexiko där medelklassen får ha livakt till sina barn så de inre blir kidnappade.
Jag har ibland funderat på varför det är så stort hämndbegär vid revolutioner du har faktiskt gett mig svaret
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
K
Kyrkskatten är att kasta pengar i sjön för min egen del . Jag hatar religon och gamla kyrkor bryr jag mig inte ett skvatt om dem står eller rasar ihop. Kyrkan har tillräckligt med pengar själva att finansiera renoveringar av kyrkor. Kan komma på 100 bättre ställen att lägga skattepengar på än någon gammal möglig kyrka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.