Hej,
Jag är helt ny på detta område och har sökt lite utan bra svar.

Jag bygger nytt garage och funderar på att montera kamera utanför samt inuti. I samband med det även en kamera på husets baksida som vetter mot skog.

Kameran på garagets utsida tänker jag skall sitta under taket i ett hörn och se portarna samt gången upp mot huvudbyggnadens entre vid sidan om garaget. Måste nog begränsa vad den filmar mot gatan.
I garaget vill jag ha en kamera och när jag ändå håller på en bra kamera som ser mot skogen som utgör en allmänning på husets baksida.
I huset för övrigt har vi inget larm eller övervakning. Känner inte något hot och gatan framför garage och hus vetter mot öppen yta med bra uppsikt från väg och allmän plats.

Kameran i garaget är lika mycket till för att jag vill kunna kontrollera att jag kommit ihåg att stänga porten.

Vad jag tror att jag vill ha:
- lagring på hårddisk eller moln
- övervakning via app
- mörkerseende
- kan köra via både wifi och tråd
- hellre hög investering än månadskostnad
- gärna integrering med brandvarnare (har två Nest idag)

Tacksam för tips!
 
Åsa Lund
Vi har en kamera som heter Tapo. Mycket nöjda!
 
  • Gilla
Jonas_81
  • Laddar…
Kolla upp Tapo mycket enkla att instalera och sen om man vill går de att "nörda" sig med dem och gå förbi deras app.
Men grundövervakning fingerat helt OK med deras egna app
 
nikasp
Fundera på placeringen. Jag är inte expert alls men varit nära att köpa på mig några kameror. Har sett ganska många kamerabilder där personer med keps eller huvtröja inte alls går att identifiera pga att kamerorna sitter så högt upp = värdelöst i efterhand om brott skett.
 
Vi har kameror utomhus och inomhus.

I vårt hemlarm (sector) har vi tre kameror inomhus som hör till deras system men vi har även Tapo inomhus där två kameror står i fönster och filmar ut;
TP-link Tapo C200 Trådlös övervakningskamera. Ska även sätta en sådan i vårt garage.

utomhus så kör vi med
D-link DCS-8627LH Trådlös utomhuskamera och den fungerar bra. Finns både moln (betaltjänst) och SD-kort. Finns en del olika inställningar i den som att den känner av krossat glas mm.

dock känner den ljudet av sopbilen när den tömmer just glas och lite sådant men det är sådant som man får ta, då vet man den fungerar :rofl:
 
  • Gilla
Hasse C och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar. Då ska jag kolla runt lite.
 
  • Gilla
TheGrayLady
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.