Jag har en Lay-Z-Spa Miami som jag ska packa ihop inför vintern. Nu finns det kondens inuti spa och det är svårt att få ut. Jag hittade en video på Youtube från Best Way
hur man ska göra och det har fungerat ganska bra. Det skulle ta 4 till 5 timmar men nu efter 10 timmar finns det fortfarande droppar kvar. Gör det något? Kan det bildas mögel även om det är några droppar kvar? Någon som vet eller har erfarenhet med det? Tack så mycket för hjälpen.
 
Jag packade ihop mitt i veckan också. Jag dammsög det med en våtdammsugare så gott det gick.
Visst kan det bli lite mögel men det borde väl inte kunna göra någon skada på plasten?
 
Hej. Tack för svaret. En våtdammsugare har jag inte tänkt på. Men man vill gärna ha det snustorrt därinne. Problemet med Paris är att den är nästan genomskinlig och svart mögel ser inte så snyggt ut. Jag har nu höjd värme i garaget. Kanske det hjälper.
 
Jag har lösningen och det är tålamod :)

Jag kopplade/tejpade en bit av en vattenslang på själva svarta Bestway slangen och så fick jag en luft cirkulation inuti. Samtidigt höjde jag värmen i garaget, ställde spabadet upp och ner (varm luft stiger) och till slut försvann alla droppar. Pumpen stänger ner efter 15 minuter så det krävs lite koll och tålamod. Nu känns det rätt. En orangefärgad vattenslang är tejpade till en svart slang på ett uppochnervänt spa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart Bestway-slang kopplad till en orange vattenslang med silvertejp för luftcirkulation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E ErnieBernie! skrev:
Jag har lösningen och det är tålamod :)

Jag kopplade/tejpade en bit av en vattenslang på själva svarta Bestway slangen och så fick jag en luft cirkulation inuti. Samtidigt höjde jag värmen i garaget, ställde spabadet upp och ner (varm luft stiger) och till slut försvann alla droppar. Pumpen stänger ner efter 15 minuter så det krävs lite koll och tålamod. Nu känns det rätt.[bild][bild]

Väcker liv i tråden igen.

Tömmer vårt Paris och det är helt sjukt vad tid det tar. Har kört pumpen i timmar men det är fortfarande mycket kondens. Någon med fler tips som varit med om samma sak? Måste det vara helt snustorrt inför vintern?
 
Hej. För oss var det också dags att tömma Miami och jag håller på just nu att torka den inuti. Samma sätt som jag visade förut men jag kan lägga till att i år ställde jag upp spabadet uppblåst mott väggen i 48 timmar. Se till att ventilerna är nere. Nu faller alla droppar neråt och efter 48 timmar kan man suga ut luften men fortfarande mot väggen så att de mesta vatten sugs ut först. Efter är det torka i en vecka som jag beskrev tidigare. Hoppas det hjälper dig.
 
  • Gilla
juicefson
  • Laddar…
E ErnieBernie! skrev:
Hej. För oss var det också dags att tömma Miami och jag håller på just nu att torka den inuti. Samma sätt som jag visade förut men jag kan lägga till att i år ställde jag upp spabadet uppblåst mott väggen i 48 timmar. Se till att ventilerna är nere. Nu faller alla droppar neråt och efter 48 timmar kan man suga ut luften men fortfarande mot väggen så att de mesta vatten sugs ut först. Efter är det torka i en vecka som jag beskrev tidigare. Hoppas det hjälper dig.
Tack för svar! Har haft den uppblåst och sugit med våtdammsugare, kört med pumpen i 4-5 dagar (8h/dag) men fortfarande droppar kvar. Haft poolen i 21 grader inomhus. Nu är det lite droppar kvar men de får vara kvar så får vi hoppas på det bästa. Poolen ska ligga ihopvikt med ventilerna uppåt i 14-gradigt förråd så förhoppningsvis blir det inte för mycket fläckar… :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.