Hej,

Hittar inte liknande tråd så jag frågar här ifall man får ta in luft från ett garage/källare (som är svalt på sommaren) in till huset (genom garage/källartaket till studierummet) eller är det en dålig ide? Att ta vara på den svala luften helt enkelt. Det finns ingen mögel i garaget/källaren och det har öppningar i porten så det är ventilerad luft där inne. En viss fukt finns men det går att åtgärda med avfuktare isf.

Mvh
 
Jag tycker det brukar lukta lite bensin och diverse kemikalier i garaget och skulle inte vilja släppa in den luften på våningen ovanför. Bättre att bygga ett litet arbetsrum i källaren istället om man tycker det är svalt och skönt där under sommarhalvåret.
 
J Josth skrev:
Jag tycker det brukar lukta lite bensin och diverse kemikalier i garaget och skulle inte vilja släppa in den luften på våningen ovanför. Bättre att bygga ett litet arbetsrum i källaren istället om man tycker det är svalt och skönt där under sommarhalvåret.
Ingen lukt alls, det är mer en oinredd källare än garage egentligen. Men bortsett från lukt, är det något annat man ska tänka på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.