Vi har idag infällda spotlights/downlights som är halogen och vi skall byta till LED. Här börjar dock problemet. Jag vill ha sådana med en ”tunn” kant, elektrikern föreslår de här: https://designlight.nu/catalog/products/p-1601527-downlight-led-7w Vi har ju själva ”hålet” att ta hänsyn till och jag antar tekniska specifikationer (tror dock inte det behöver vara IP44 i vardagsrum etc). Är det någon som vet om det går att hitta motsvarande som är lite nättare och utan en sådan där tjock kant? Tack på förhand för hjälpen!
 
Varför byter du inte bara ljuskällan(lampan) till en med samma fattning fast LED ?
Undvik armaturer med ljuskällor som inte går att byta, om du inte förstår varför just nu så kommer du göra det om 3 år då du måste ringa en elektriker för att "byta glödlampa".
 
I InsidersUnited skrev:
Varför byter du inte bara ljuskällan(lampan) till en med samma fattning fast LED ?
Undvik armaturer med ljuskällor som inte går att byta, om du inte förstår varför just nu så kommer du göra det om 3 år då du måste ringa en elektriker för att "byta glödlampa".
Vi har konstaterat att vi behöver byta armaturerna och där behöver vi hitta samma dimension för att inte få problem med de hål som är utsågade i taket. Den som jag länkade till var elektrikerns förslag men den är så fasligt ful att jag inte vill installera sådana (och han har valt IP44 för att ha samma utomhus men det ser inte jag som något absolut måste).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.